۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۹۰۲۰۹
از سوی دانشکده علوم قرآنی خوی؛

مبانی قرآنی و پشتوانه نظری همت و کار مضاعف بررسی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده علوم قرآنی خوی گفت: مسابقه سراسری مقاله‌نویسی دانشجویی با محوریت همت مضاعف و کار مضاعف برگزار می شود.
ولي نوروزي
رييس دانشكده علوم قرآني خويولی نوروزی، رییس دانشکده علوم قرآنی خوی،در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، از برگزاری مسابقه سراسری مقاله نویسی دانشجویی خبر داد و گفت: در راستای تبیین پیام رهبر معظم انقلاب در سال همت مضاعف و کار مضاعف، ارائه راهکارهای راهبردی، تقویت همت‌ها و مضاعف شدن کارها و همچنین تشویق و ترغیب دانشجویان به تحقیق و پژوهش در موضوعات مهم روز، به همت دانشکده علوم قرآنی خوی مسابقه سراسری مقاله نویسی برگزار می‌شود.

وی در ادامه تبیین مبانی قرآنی و پشتوانه نظری همت و کار مضاعف، بررسی کارآفرینی و کسب و کار از منظر قرآن و سنت، جایگاه کار و کار مضاعف در قرآن، تاثیر قرآن در همت‌زایی و کارافزایی، اهمیت کیفیت در کار و استفاده بهینه از منابع و امکانات در آموزه‌های دینی، عناصر همت‌زا و کارافزا در قرآن، اعتقاد به معاد و تاثیر آن در همت و کار مضاعف، و همچنین تبیین موضوع همت و بلندهمتی از دیدگاه امیرمؤمنان(ع) را از جمله محورهای این مسابقه برشمرد.

رییس دانشکده علوم قرآنی خوی سی دی‌ماه سال‌ جاری را آخرین مهلت ارسال مقالات را عنوان و خاطر نشان کرد: تنها دانشجویان مقطع کارشناسی مجاز به ارسال آثار و شرکت در مسابقه هستند که پس از بررسی مقالات ارسالی، سی بهمن‌ماه نتایج داوری اعلام و شش مقاله به عنوان آثار برتر معرفی می‌شود.

رییس ستاد نمازجمعه خوی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ دانشکده علوم قرآنی با حوزه علمیه و سایر سازمان‌های مرتبط در حوزه علوم قرآنی اظهار داشت: پایان‌نامه‌های دانشجویان در این حوزه به صورت مشترک و کاربردی کار می‌شود و تاکنون سیزده پایان‌نامه به تصویب رسیده است.

وی از راه اندازی شهرک قرآنی ویژه نوجوانان خبر داد و گفت : ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باید از خردسالان و کودکان آغار شود و در این راستا طرح تشکیل کانون و شهرک قرآنی ویژه خردسالان به دبیر خانه دانشکده ارائه شده که امیدواریم بعد از تصویب و فراهم شدن مقدمات لازم نسبت به راه اندازی آن اقدام شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خوی در ادامه خاطر‌نشان کرد: دانشکده علوم قرآنی خوی از  معدود دانشکده هایی است که از سال 1373 همزمان با سایر دانشکده های علوم قرآنی تأسیس شد و می توان گفت تنها دانشکده فعال استان آذربایجان غربی به شمار می رود که از ابتدای تأسیس تاکنون تعداد زیادی از دانش پژوهان و علاقه مندان به علوم قرآنی در آن تربیت یافته اند.

وی در پایان یادآور شد: این دانشکده تنها در رشته‌های علوم قرآن مجید و تربیت معلم قرآن دانشجو می‌پذیرد و در حال حاضر دویست دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند و تاکنون بیش از 430 نفر از این دانشکده فارغ‌التحصیل شده‌اند./938/پ202/س
ارسال نظرات