۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۹۰۱۲۳
فرمانده سپاه اهواز:

تبیین زوایای پنهان غدیر نیازمند فعالیت گسترده تبلیغی است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه اهواز، گام نهادن در خط ولایت را در گرو تبیین زوایای پهان غدیر از سوی روحانیان و حوزه های علمیه برای آحاد جامعه دانست.
سرهنگ محمود نوري، فرمانده سپاه اهواز
محمود نوری، فرمانده سپاه اهواز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که مسأله غدیرخم نشأت گرفته در دین و اعتقادات ایرانیان دارد، اظهار داشت: پیروی کردن از اسلام و راه و روش سیره نبوی در گرو توجه به زوایای پنهان غدیرخم و مسائل پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) است.

فرمانده سپاه اهواز، با بیان این که امروز با تلاش علما و مراجع تقلید، مسایل ناگفته مرتبط با ائمه اطهار(ع) مشخص شده اند، افزود: علمای مذهب تشیع با استعانت از قرآن برای ما اثبات کرده اند که اعمال برخی از افراد در تاریخ اسلام برخلاف راه و نظر پیامبر بوده اند که ما باید آن راه را پیدا و اصلاح کنیم و راهی را که پیامبراکرم(ص) برای ما ترسیم کرده دنبال کنیم؛ چرا که رضا و خشنودی خداوند در پیروی از دستورات او است.

محمود نوری، با اشاره به اعمال و رفتار برخی از خواص در تاریخ اسلام، گفت: در تاریخ اسلام بزرگانی به دلایل گوناگون به راه اشتباه کشیده شدند که امروز نیز برخی از مسلمانان پیرو همان راه اشتباه هستند؛ بنابراین علمای شیعه وظیفه دارند آن راه را برای ما مشخص و روش درست آن را برای مردم تبیین کنند.

وی در پایان، به آیه «یا ایها الرسول بلغ ما انزل علیه من ربک و ...» اشاره کرد و گفت: دین اسلام تنها با ولایت امیرالمؤمنین(ع) که از سوی پیامبر(ص) معرفی شده تکمیل می‌شود، و کسانی که ولایت امام علی(ع) را قبول نداشته باشند از دین اسلام خارج هستند؛ از این رو ولایت بی ولی همانند زنبور بی عسل است./945/پ
ارسال نظرات