۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۸۹۸۱۴
همزمان با عید امامت و ولایت؛

جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در امامزاده های مازندران برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری جشن «ولایت علوی اکمال دین نبوی» از عید قربان تا عید غدیر در امامزادگان مازندران خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در نشست ستاد غدیر در سالن اجتماعات این اداره کل، از غدیر به عنوان یکی از عیاد بزرگ اسلامی یاد کرد و گفت: همه باید برای جهانی شدن مسأله غدیر تلاش کنند.

وی با تأکید بر تبیین جلوه های غدیر برای مردم، افزود: عید غدیر خم یک عید بزرگ و مهم در تاریخ اسلام‌ و بزرگداشت این روز وظیفه همه مسلمین جهان است. 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که تبیین واقعه غدیر خم برای نسل جوان و نوجوان ضروری است، اضافه کرد: این واقعه باید برای نسل های آینده با استناد به منابع تاریخی و روایی تبیین شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران تبیین جایگاه ولایت به عنوان عنصر کلیدی اسلام و به عنوان ضامن دین و نگهدارنده اسلام را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: ولایت مداری در فطرت ملت ایران اسلامی وجود دارد و این برای دنیا ثابت شده است.

وی عید غدیر را عید ولایت و امامت دانست و ادامه داد: همگان باید برای ترویج، تبلیغ و ارج نهادن به آن تلاش کنند.

حجت الاسلام سهرابی از برگزاری جشن «ولایت علوی اکمال دین نبوی» از عید قربان تا عید غدیر در امامزادگان مازندران خبر داد و ادامه داد: اداره کل اوقاف مازندران برنامه های متنوعی در این اعیاد را برگزار خواهد کرد.

وی افزود: این جشن به مناسبت ایام مبارک عید قربان و عید غدیر و به‌منظور ترویج فرهنگ وقف و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در ایام دهه ولایت و امامت برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اهداف این جشن بزرگ، تصریح کرد: این جشن با هدف تعمیق اعتقادات و ارتقای سطح معرفتی عموم مردم نسبت به موضوع ولایت و امامت، ترویج فرهنگ وقف بر اساس نیات واقفان خیراندیش و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این ایام پیروان مولای متقیان علی(ع) و فرزندان بزرگوار آن حضرت در جوار امامزادگان واجب التعظیم گرد هم می‌آیند تا در حلقه توحیدشان شکرگذار نعمت ناب ولایت بوده و بر تداوم راه ایشان تجدید بیعت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: این دستورالعمل به همه ادارات اوقاف و امور خیریه استان ابلاغ شد و در کوتاه ترین زمان ستادهای شهرستانی با حضور اداره اوقاف، امام جمعه، فرماندار، بسیج، نماینده هیأت امنای بقاع، رؤسای ارشاد، تبلیغات اسلامی، مدیران حوزه‌های علمیه و فرماندهان نیرو های مسلح و انتظامی در آن شهرستان تشکیل می‌شود./950/پ202/الف
ارسال نظرات