۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۸۹۵۳۰
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

حرکت نخبه‌گرایانه دانشجویان در 13 آبان فراموش نشدنی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به حادثه تاریخی 13 آبان گفت: حرکت دانشجویان پیرو خط امام حرکتی هوشمندانه و نخبه گرایانه سیاسی بود.
يوم الله 13 آبان
فیروز رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، در حاشیه راهپیمایی مردم تبریز در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگر خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: امام راحل با درک اهمیت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از این حرکت با عنوان انقلابی بالاتر از انقلاب اول یاد کردند.

وی خاطر نشان کرد: در نگاه کلان به انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی در می‌یابیم که جامعه ایران اشتباهات و کاستی‌های انقلاب مشروطه را در انقلاب دوم خود جبران کرده است.

رضایی تأکید کرد: نقش عوامل خارجی در انقلاب مشروطه و تأثیرگذاری آن به حدی بوده که گروه‌هایی از مشروطه‌خواهان سفارت خانه‌های بیگانگان را ملجاء و پناهگاه خود قرار داده بودند، به همین جهت مسیر انقلاب مشروطه بر محور حذف روحانیت و دین حرکت کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خاطر‌نشان کرد: به همین جهت در انقلاب اسلامی ایران نقش کشورهای خارجی به کلی از بین رفت و سفارت خانه‌ها که در انقلاب مشروطه پناهگاه برخی انقلابیون بودند، این بار به عنوان لانه جاسوسی دشمنان مطرح شدند.

وی گفت: مردم ایران در طول مبارزات خود دریافتند که تمام نارسایی ها و ناکامی های آنان در مبارزه با استعمار داخلی مولود دسیسه‌ها و حمایت‌های استکبار خارجی از مستبدان داخلی است، به همین دلیل رمز پیروزی انقلاب اسلامی، کلام «نه» به دولت‌های خارجی بود.

رضایی با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران‌ اظهار داشت: 13 آبان نقطه عطف استکبارستیزی انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود، این حرکت به دست نخبگانی صورت گرفت که امکان تهمت‌زنی به ایشان به عنوان چماق به دستان امکان‌پذیر نبود، در واقع حرکت دانشجویان پیرو خط امام حرکتی هوشمندانه و نخبه‌گرایانه سیاسی بود./935/پ202/س
ارسال نظرات