۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۰۱:۳۸
کد خبر: ۸۸۹۱۱
امام جمعه بوشهر؛

حوزه از اندیشه های مقام معظم رهبری عقب مانده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بوشهر، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رابطه متقابل و دوسویه نظام با حوزه های علمیه تاکید کرد: برخی از افراد با طرح مساله استقلال به دنبال انزوای حوزه های علمیه هستند.
حجت الاسلام صفايي بوشهري آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري يت الله غلامعلي صفايي بوشهري
حجت الاسلام و المسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در بوشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع حوزویان، علما و روحانیان درباره رابطه دوسویه حوزه با نظام تاکید کرد: نظام اسلامی مولود و زائیده حوزه های علمیه است و حوزه نمی تواند نسبت به این مولود مبارک بی تفاوت باشد.

وی با بیان اینکه حوزه باید از نظام حمایت کند تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون حوزه های علمیه از نظام اسلامی حمایت کرده اند و باید هم این گونه باشد، چرا که اگر چنین امری تحقق پیدا نکند، هم حوزه دچار خسران و آسیب خواهد شد و هم به نظام اسلامی لطمه هایی وارد خواهد آمد.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: استقلال حوزه های علمیه امری ضروری و لازم است، اما برخی ها از کلمه حق استقلال حوزه اراده باطل که همان انزوای حوزه است را می کنند و به دنبال این مساله هستند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان داشت: برخ ها که به دنبال اندیشه های قهقرایی حوزوی هستند از استقلال حوزه، انزوای از نظام و حتی فرهنگ اسلامی را طلب و دنبال می کنند و این مساله از بزرگ ترین خطرها برای حوزه است که باید مراقب آن بود.

وی تاکید کرد: استقلال حوزه های علمیه یک امر مسلم و خدشه ناپذیر است، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز روی این مساله تاکید ویژه و خاصی دارند، اما برخی از افراد از طرح مساله استقلال به دنبال اهداف و مسائل دیگری هستند و انزوای آن را می خواهند و این از بزرگ ترین خطرات و تهدیدات برای تاریخ پرافتخار حوزه های علمیه است.

این استاد حوزه علمیه در ادامه، تحول را امری ضروری و اجتناب ناپذیر در حوزه های علمیه دانست و تاکید کرد: اگر تحول که یک امر قهری است مدیریت نشود، او ما را مدیریت خواهد کرد و این مساله باعث سقوط، انحراف و حرکت به سمت بیراهه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید از اندیشه های تابناک مقام معظم رهبری استفاده کند ادامه داد: متاسفانه حوزه از اندیشه های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی عقب مانده است و باید با شتاب فراوان خود را به اندیشه های متعالی و ناب ایشان برساند.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: در شرایط کنونی بهترین فرصت برای اجرای تحولات اصیل مورد نظر بزرگان در طول تاریخ است و وجود مبارک مقام معظم رهبری برای حوزه های علمیه یک نعمت بسیار بزرگ است که شکر این نعمت استفاده و پیروی از اندیشه های تابناک ایشان است. /924/ت302/ج
ارسال نظرات