۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۸۷۹۰۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

امام رضا سرچشمه برکات برای ایرانیان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به تأثیر گذاری فرهنگ رضوی در کشور تصریح کرد: امام رضا سرچشمه برکات برای ایرانیان است.
امامزاده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، عصر روز گذشته در مراسم «زیر سایه خورشید» که با حضور خادمان امام رضا (ع) و حدود چهار هزار نفر از عاشقان آن حضرت در آستانه امامزاده عباس ساری برگزار شد، با اشاره به این که امام رضا همانند خورشیدی برای همه نورافشانی می کند، گفت: در این میان مردم مازندران بیش از همه از این نور معنوی بهره مند می شوند.

وی پیشرفت های امروز ایران اسلامی در مسائل مختلف را به برکت حضور امام رضا (ع) در این دیار دانست و خاطرنشان کرد: این امام همام برکتی برای ایران اسلامی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که مردم مازندران دین بیشتری به امام رضا (ع) دارند، خاطرنشان کرد: این مسأله بدین خاطر است که هزار و262 امامزاده در این استان وجود دارد که بیشترین آنها از نوادگان امام رضا (ع) هستند.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که مازندران درمیزان تعداد امامزادگان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: حضور این امامزادگان دراین استان از هر حیثی برای مردم این دیار افتخار و برکت است.

وی با بیان این که عشق و دلدادگی مردم مازندران به امام رضا (ع) از دیرباز بر سر زبان ها بوده است، افزود: شاید به توان گفت مردم مازندران بیشتری سهم زائران امام هشتم را به خود اختصاص داده اند و این نشان دهنده بعد اعتقادی مردم این دیاراست.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که نخستین حکومت علوی درمازندران پایه گذاری شد، ادامه داد: همین مسأله بر ولایت مداری مردم این استان افزوده است و امروز عشق واردات مردم این دیار به اهل بیت (ع) نسبت به مناطق دیگر قابل مقایسه نیست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: مردم دیار طبرستان اعتقاد دارند اگر بخواهیم در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم باید در سایه پرچم اهل بیت (ع) گام برداریم.

وی در ادامه با تبریک به مناسبت دهه کرامت، این دهه را فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ رضوی در جامعه دانست و ادامه داد: امروز همه ملت ایران از کرامت های امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) بهره مند هستند./950/الف
ارسال نظرات