۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۸۷۱۷۷
فرمانده سپاه اهواز:

عظمت بانوان در گرو حجاب و عفاف است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه ناحیه اهواز اظهار داشت: عظمت بانوان بزرگ اسلام در پایبندی آنان به حجاب و عفاف خلاصه می شود.
حجاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمود نوری، فرمانده سپاه ناحیه اهواز، روز گذشته در آیین نواختن زنگ حجاب و عفاف در هنرستان دخترانه حکمت این شهرستان، با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و روز ملی دختران، اظهار داشت: تاریخ اسلام نشان می‌‌دهد که در کنار هر کدام از بزرگان دین ما یک بانوی بزرگوار نقش مهمی را ایفا کرده است.

وی افزود: حضرت خدیجه(س) از همان ابتدای زندگی خود با حضرت محمد(ص) تا انتهای عمر شریفشان در کنار پیامبر(ص) ایستاد. حضرت فاطمه(س) نیز به اندازه‌ای نزد پیامبر(ص) عزیز بود که پیامبر خطاب به ایشان می‌گوید: «پدر فدای تو شود» این اصطلاح بسیار زیبای حضرت محمد(ص) عظمت و جایگاه حضرت فاطمه(س) را نشان می‌دهد.

فرمانده سپاه ناحیه اهواز خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) نقش خود را در کنار حضرت علی(ع) به عنوان همسر و مادر ایفا کرد و این بانوی بزرگوار نخستین شهید راه ولایت بودند؛ حضرت خدیجه(س) همه هستی خود را فدای پیامبر(ص) و دختر ایشان، حضرت فاطمه زهرا(س) جانش را فدای امامت و حضرت امیرالمومنین(ع) کرد.

وی ادامه داد: طبیعی است که از این مادر بزرگوار دختری به دنیا می‌آید به نام حضرت زینب(س) که اگر وجود مقدس ایشان در کربلا نبود، کربلا به حادثه‌ای شاید فراموش شده‌ در تاریخ تبدیل می‌شد. اما دختر بزرگوار علی(ع) نگذاشت تاریخ، حادثه کربلا را فراموش کند. دفاع جانانه ایشان در دستگاه یزید، کاری بس بزرگ بود و کاخ یزید را به لرزه درآورد.

نوری بیان کرد: عظمت و بزرگی برای حضرت خدیجه، حضرت فاطمه زهرا، حضرت زینب و حضرت معصومه(سلام الله علیها) با دو امر حجاب و عفاف حاصل شده است.

فرمانده سپاه ناحیه اهوازگفت: هر چه دختران ما به گوهر وجودی خود آگاه شوند و میزان ارزش دُر وجودی خود را بدانند، بی‌شک از این گوهر ارزشمند بیشتر محافظت و مراقبت می‌کنند. دختران با مراقبت و محافظت بیشتر از گوهر وجودی خود به عصمت نزدیک‌تر می‌‌شوند./945/پ202/س
ارسال نظرات