۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۸۶۹۹۰
امام جمعه خوی:

فتوای وحدت آفرین رهبر معظم انقلاب توطئه اهل فتنه را خاموش کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری در خطبه‌های نماز جمعه خوی گفت: فتوای وحدت آفرین رهبر انقلاب، توطئه اهل فتنه را خاموش کرد و در بیانیه‏هاى قدردانى مى‏توان به نفوذ کلام رهبر معظم انقلاب در میان شخصیت‏ها وعلماى اهل سنت پى‏برد.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شكوري
امام جمعه شهرستان خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امروز در خطبه های نمازجمعه شهرستان خوی موضوع امامت و ولایت را از موضوعات ضروری و قابل بحث در جامعه عنوان و تأکیدکرد: ضروری است آحاد جامعه اسلامی اعتقادات خود را بر مبانی صحیح پایه گذاری کنند.

ولایت فقیه مبتنی بر ولایت ائمه است

وی در ادامه در ارتباط با ضرورت شناخت جایگاه ولایت فقیه تصریح کرد: مبلغان دینی لازم است ولایت ائمه و اهل بیت‌(ع) را که ولایت فقیه مبتنی بر آن است را مورد بررسی و شناخت عمیق قرار دهند چراکه در روایتی امام رضا‌(ع) می فرماید: «امامت ریشه بالنده اسلام و شاخه برافراشته آن است.»

حجت الاسلام شکوری با بیان این که زیارت جامعه کبیره مملو از معارف دینی و مبانی اعتقادی در زمینه ولایت اهل بیت‌(ع) است، افزود: برای شناخت جایگاه واقعی ولایت فقیه زیارت جامعه کبیره را در طول جلسات متعدد مورد بحث و بررسی قرار می دهیم چراکه در روایات متعدد وارد شده یکی از پایه های اساسی دین اسلام ولایت است و خدا شناسی از راه امام شناسی مقدور می شود.

فتوای وحدت آفرین رهبر انقلاب، توطئه اهل فتنه را خاموش کرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فتوای مهم و راهگشای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحریم اهانت به نمادهای برادران اهل سنت و اتهام زنی به همسر پیامبر اسلام‌(ص) بیان داشت: این فتوای وحدت آفرین توطئه اهل فتنه را خاموش کرد و مورد استقبال گسترده در رسانه های نوشتاری و دیداری عربی زبان قرار گرفت و نامه ها و بیانیه های قدردانی بسیاری از این فتوا صادر شد.

نفوذ کلام رهبر معظم انقلاب در میان علماى اهل سنت ستودنی است

خطیب نمازجمعه خوی با اشاره به بیانیه شیخ الازهر که اظهار داشته «‌این فتوایی است که با دانش صحیح و درک عمیق از خطرناکی آنچه که اهل فتنه انجام می دهند و از سوی بزرگ‌ترین مرجع شیعه و رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.» خاطر نشان کرد: با نگاهى به عبارات و کلمات به‌کار رفته در بیانیه‏ى قدردانى شیخ الازهر، مى‏توان به روشنى به نفوذ کلام رهبر معظم انقلاب در بین شخصیت‏ها وعلماى اهل سنت پى‏برد.

به برکت انقلاب اسلامی تحولی عظیم در مناسک حج رخ داده است

وی با اشاره به هفته حج اذعان داشت: مهمترین رسالت هفته حج آماده سازی فضای معنوی و عمومی کشور، یادآوری روزهای بزرگ حج و توجه دادن زائران بیت الله به اهمیت و نقش مناسک این کنگره عظیم الهی است.

مسؤول حوزه های علمیه خوی در ادامه با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی مناسک حج معنی و مفهوم واقعی خود را پیدا کرده و تحولات اساسی در انجام این فریضه مهم به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: احیا کردن فریضه برائت از مشرکین، برگزاری همایش های متعدد در مکه و مدینه از سوی بعثه رهبر معظم انقلاب، برنامه ریزی برای ایجاد ارتباط و تفاهم هرچه بیشتر در میان حجاج کشورهای مختلف، اعزام نماینده از سوی مقام معظم رهبری مدظله جهت سرپرستی حجاج و صدور پیام راهگشا و سرنوشت ساز از ناحیه ولی امر مسلمین جهان به کنگره عظیم حج و مطرح ساختن مسائل مسلمانان و سایر موضوعات بین المللی از جمله تحولات بوجود آمده بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به شمار می رود.

توجه دین اسلام به تربیت کودک بیش از سایر ادیان الهی است

وی در پایان خطبه با اشاره به 16 مهرماه روز جهانی کودک اظهار داشت: هیچ مکتب و آئینی همانند دین مقدس اسلام در ارتباط با کودک و تربیت آن توجه نکرده است.

حجت الاسلام شکوری در ادامه وظایف پدر و مادر قبل از ازدواج، در ایام حمل و بعد از ولادت کودک، حضانت و سرپرستی کودک، تأمین نفقه و مایحتاج کودک، تعلیم و تربیت کودک، حکم عبادت ها و معاملات کودک را از جمله موضوعاتی برشمردکه در آیات قرآن، روایات اهل بیت(ع) و منابع فقهی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است./938/پ202/س
ارسال نظرات