۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۸۵۵۳۳
حجت‌الاسلام رفیعی:

حفظ دین از بدعت ها مهم ترین رسالت منتظران ظهور است

خبرگزاری رسا ـ خطیب حوزه علمیه قم با اشاره به فلسفه غیبت امام عصر(عج)، حفظ دین از بدعت ها، انحرافات و خرافات، را از اساسی ترین و مهم ترین رسالت ها و ماموریت های منتظران ظهور دانست.
حجت‌الاسلام ناصر رفيعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی از اساتید و خطبای حوزه علمیه قم، سحرگاه بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان، در جمع شب‌زنده‌داران و عزادارن حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) با اشاره به فضیلت شب های قدر، شب قدر را شب پیوست به خدا، قرآن، اهل‌بیت (ع) و شب گسست از گناه، خطا، هوای نفس و پیروی از شیطان ذکر کرد.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: شب قدر، شب ارزش‌ ها است، ارزش شب قدر به زمان آن نیست، بلکه حوادثی همچون نزول قرآن و فرشتگان، به این شب اعتبار و ارزش داده است.

وی افزود: شب قدر از قبل از اسلام نیز مطرح بوده است؛ از محوری‌ترین مسائل در این شب عزیز و شریف، امام شناسی و ارتباط با حجت خداوند تبارک و تعالی است.

حجت الاسلام رفیعی در ادامه به تبیین فلسفه غیبت امام زمان (عج) پرداخت و بیان داشت: وجود امام عصر در زمان غیبت، مثل خورشید پشت ابر است که کار آن تنها نورافشانی نیست و استفاده ها و کاربردهای فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه امام زمان (عج) سه نوع ولایت عام، خاص و اخص دارد تاکید کرد: اعتقاد ما این است که در هر زمانی باید امامی حضور داشته باشد که به واسطه او الطاف الهی شامل حال مردم شود و بنا بر روایات و آموزه های دینی ، اگر حتی یک لحظه و زمان هم زمین خالی از امام باشد، زمین اهل خود را در خود فرو می برد.

حجت الاسلام رفیعی، با اشاره به راه های ارتباط با امام زمان (عج)، ورع، تقوا، حسن خلق و حفظ دین را از جمله راه های ارتباط با امام عصر(عج) دانست و با بیان اینکه این راه برای هیچ کس بسته نیست، تصریح کرد: هرچند امام عصر غایب است، اما راه ارتباط و توسل به او ممکن است و باید برای ظهور او دعاکرد و وظایف منتظری را بجای آورد.

وی با بیان اینکه کابینه امام زمان (عج) 313 نفر، اما یاران ایشان زیاد هستند تاکید کرد: اینکه برخی ها می گویند امام زمان وقتی بیاید، همه را از دم تیغ می گذارند اشتباه است، امام عصر(عج)، امام مهربانی و عطوفت و رافت با خوبان است.

حجت الاسلام رفیعی بیان داشت: ، قهر حضرت صاحب الامر نیز وجود دارد، این قهر با دشمنان، اسرائیلی ها و صهیونیست‌ها و همچنین علمای وهابی است که مجوز ترور می دهند؛ قهر امام زمان (عج) برای کسانی است که بدعت‌گذاری در دین هستند، قهر مهدی با کسانی است که غلو می‌کنند.

این خطیب حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود رسالت ها و وظایف منتظران ظهور حضرت صاحب الامر را تشریح کرد و گفت:حفظ دین از بدعت ها، انحرافت و خرافات، مهم ترین رسالت منتظران ظهور است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات