۱۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۸۵۳۱۴
رییس فرهنگستان علوم اسلامی:

معرفت ائمه اطهار بالاترین سرمایه و رحمت الهی برای انسان است

خبرگزاری رسا ـ رییس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان و لیالی قدر، از این شب‌ها به عنوان، نقطه اوج و پرواز انسان ها یاد کرد و رسیدن به این نقطه را نیازمند سلامت نفس، ریاضت کشیدن و تقوای الهی دانست.
حجت الاسلام ميرباقري رئيس فرهنگستان علوم اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدمهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی سحرگاه شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مراسم احیای شب قدر که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان، از این ماه به عنوان ماه ضیافت الهی یاد و تصریح کرد: در این ماه مومنین به ضیافت خاص خدای متعال دعوت شدند و قلب این ضیافت شب قدر است.

وی با بیان اینکه شب قدر، قلب ضیافت الهی است تاکید کرد: این شب بزرگ، هم شب نزول قرآن کریم و هم شب ولایت امام علی (ع) است؛ خداوند حقیقت قرآن و حقیقت ولایت را در شب قدر بر قلب نازنین و مقدس حضرت محمد مصطفی(ص) پیامبرگرامی اسلام نازل کرد و به واسطه ایشان در اختیار بندگان خدا قرار گرفت.

حجت الاسلام میرباقری، با بیان اینکه خدا دو رحمت رحمانیه و رحیمیه دارد تاکید کرد: رحمت رحمانی خدا عام است و همه افراد حتی کافران را نیز دربرمی گیرد، اما رحمت رحیمیه الهی خاص است و تنها شامل حال مؤمنان و صالحان می گردد.

وی نعمت یقین، توکل،‌ ایمان، صبر، معرفت و محبت حضرت علی و ائمه اطهار (ع) و معرفت‌الله را از جمله نمونه های رحمت خاص الهی دانست و تاکید کرد: این نعمت ها را به هر کس نمی دهند و کسانی که به این درجات عالیه رسیده باشند، محبت الهی را با هیچ چیز حتی بهشت هم عوض نمی کنند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه معرفت ائمه اطهار(ع) بالاترین سرمایه و رحمت الهی برای هر انسانی است ابراز داشت: اگر دنیا در نظر انسان خوب جلوه کند، ما را از ولی خدا جدا می کند؛ کسی که آخرت در نظرش جلوه نکرده باشد، نمی‌تواند سعادت دنیا و آخرت را درک نماید.

حجت الاسلام میرباقری، با اشاره به دوران 25 ساله خانه‌نشینی حضرت علی(ع)، شمشیر زدن مولای متقیان را عین حق دانست و ابراز داشت:‌ شمشیر زدن و جنگ های مولا علی(ع) همه اش عین حق بود و الا علی به ناحق از دهان یک مورچه، یک پوست جو هم نمی گرفت و ایشان وقتی به حکومت رسیدند فرمودند: همه این حکومت ها به اندازه آب بینی یک بز هم نیست.

وی با بیان اینکه ناکثین، قاسطین و مارقین سه دسته خروجی جریان سقیفه بنی صاعده هستند گفت: جنگ ها و نبردهای مولا علی با مارقین، ناکثین و قاسطین بر اساس مر قرآن بود و این امام همام چشم هر سه فتنه را کور کرد.

حجت الاسلام میرباقری، قرآن کریم و ولایت را از جمله مهم‌ترین نعمت‌های الهی در ماه رمضان ذکر و با اشاره به فضیلت بی منتهای شب های قدر، بر ضرروت بهره گیری از این فرصت ها جهت خودسازی و تذکیه نفس تاکید و تصریح کرد: شب قدر نقطه اوج و پرواز انسان ها است و برای به اوج رسیدن نیز باید سالم بود، زحت کشید و با خدا بود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات