۰۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۸۵۱۳۱
آیت الله سیدان:

ولایت امیرالمومنین شرط اساسی توبه و آمرزش الهی است

خبرگزاری رسا ـ مراسم سوگواری و احیای شب 19 رمضان با سخنرانی آیت الله سیدان در مجتمع بیت الرضا (ع) مشهد برگزار شد.
آيت الله سيدان
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله حاج سید جعفر سیدان از علمای مشهد، شب گذشته در جمع شب‌زنده داران در مجتمع بیت‌الرضا(ع) مشهد در سخنانی ولایت را شرط اساسی قبولی و کمال تمامی اعمال دانست و تاکید کرد: شرط اساسی توبه و آمرزش الهی ، قبول داشتن ولایت امیرالمومنین (ع) است .

آیت الله سیدان در سخنان خود در تفسیر آیه «و انی لغفار لمن تاب و آمن و عمل صالحا ثم اهتدی» (سوره طه - آیه 82) اظهار داشت: در این آیه شریفه که تاکیدهای متعددی در ابتدای آن آورده شده است ، خداوند تاکید می کنند که من بسیار بخشنده هستم هر چند گناهان شما زیاد باشد بشرط آنکه توبه کنید و سپس ایمان آورده و این ایمان شما در قالب عمل صالح استمرار داشته باشد .

وی با اشاره به فقره «ثم اهتدی» در آخر این آیه ، افزود: پیامبر اکرم در ذیل این آیه فرمودند ، ثم اهتدی یعنی اهتدی الی ولایه علی بن ابیطالب (ع) ؛ در نتیجه شرط دیگری که خداوند برای آمرزش همه گناهان قرار داده است ، ولایت امیرالمومنین (ع) است .

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان کرد: نه تنها توبه انسان بلکه تمامی حقایق مکتب وحی به ولایت بستگی دارد . اخلاق صحیح اسلامی ، احکام صحیح اسلامی و شناخت تمامی مسائل وابسته به مسئله ولایت است .

آیت الله سیدان در سخنان خود با اشاره به برخی عرفان های بشری باطل خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از اهل بیت (ع) علت نادرستی عقاید عرفان های باطل و برخی شخصیت های بنام بشری است .

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه پیامدهای گناه و معصیت بسیار سخت است و موجبات عذاب و گرفتاری و دور شدن از رحمت الهی را فراهم می آورد ، تاکید کرد: در این ایام باید فرصت ها مغتنم شمرده شود و با توبه کردن از تمام معاصی از آنها رهایی یابیم .

گفتنی است ، در ادامه این مراسم آیین قرآن بسر گرفتن اولین شب قدر توسط آیت الله سیدان انجام شد .

مراسم احیای شب 21 و 23 رمضان نیز توسط آیت الله سیدان در مجتمع بیت الرضا (ع) مشهد برگزار می شود ./931/د102/ص
ارسال نظرات