۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۸۴۱۲۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

زمینه گسترش معارف عظیم الهی در دنیا فراهم شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران جدایی جوانان ایرانی از مفاهیم قرآنی را از اهداف شوم دشمنان نظام اسلامی دانست و گفت: امروز سوق دادن نوجوانان و جوانان به فعالیت‌های قرآنی یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمنان است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، شب گذشته حاشیه محفل انسی با قرآن کریم با حضور قاری برجسته مصری در هأیت فاطمه الزهرا امامزاده عبدالله‌(ع) بابل با بیان این که تاکنون پنج محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری استاد احمد احمد نعینع در شهرهای مختلف استان برگزار شد، گفت: سه برنامه دیگر نیز امروز با حضور این قاری برجسته مصری در استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه و عظمت قرآن کریم افزود: اگر مفاهیم قرآن کریم در جامعه پیاده شود همه ی مشکلات و گرفتاری های جامعه مرتفع خواهد شد و امروز راه حل سعادت بشر تمسک یافتن به معارف قرآنی است.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که قرآن کریم ظاهر و بانی دارد که ظاهر قرآن را باید یاد گرفت و در زمینه تلاوت و قرائت تخصص پیدا کرد، ادامه داد: برای شنیدن کلام وحی الهی باید جلسات انس با قرآن برگزار شود و این مقدمه‌ای برای نهادینه شدن مفاهیم قرآن کریم است.

وی شفاعت قرآن در روز قیامت را عمل به مفاهیم این کتاب الهی دانست و تأکید کرد: روزی که به شفاعت قرآن نیازمندیم باید امروز به تلاوت آن و عمل به احکام و دستوراتش بپردازیم

مدیر کل اوقاف در ادامه گفت: اگر امروز جوانان و نوجوانان با قرآن همراه باشند قرآن برای دنیا و آخرتش کافی است و اگر دشمنان هر چه قدر بخواهند در مقابل قرآن بایستند قرآن می تواند همه ی جنگ نرم و سخت دشمنان را خنثی کند و از بین ببرد.

وی ادامه داد: نباید به تلاوت و قرائت و استماع قرآن در داخل جامعه اکتفا کنیم و باید زمینه لازم را برای گسترش و معرفی این کتاب عظیم الهی در سراسر دنیا فراهم آوریم.

حجت الاسلام سهرابی سوق دادن نوجوانان و جوانان برای انجام فعالیت‌های قرآنی را یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمنان برشمرد و تصریح کرد: یکی از توطئه‌های دشمنان جدایی جوانان ایرانی از مفاهیم قرآنی است.

وی ‌قرآن را یکی از مهم‌ترین برکات الهی روی زمین برشمرد و افزود: تمسک به این رحمت الهی سبب از بین رفتن بسیاری از کجی‌ها می‌شود و آنچه می‌تواند در مقابل تمام توطئه‌های دشمنان، اسلام را حفاظت کند، قرآن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در پایان بیان داشت: بهترین هدیه برای برترین‌های قرآن دیدار با مقام معظم رهبری است و همه قاریان و شرکت‌کننندگان به حضور رهبر نائل شده و دو تا سه نفر از برترین‌های قرآن برای قرائت قرآن در محضر رهبر انقلاب انتخاب می‌شوند./950/پ202/س
ارسال نظرات