۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۸۴۰۸۸
مسؤول مؤسسه روایت سیره شهدا:

اقدامات فرهنگی مرحوم ابوترابی روح بالندگی را در آزادگان ایجاد و نگاه آنان را تغییر داد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: اگر آزادگان سختی‌های دوران اسارات را واگویه نکنند، جوانان نمی توانند در دشمن‌شناسی به عمق کافی برسند.
حجت الاسلام جوشقانيان، مدير موسسه روايت سيره شهدا


حجت الاسلام حسین جوشقانی، مسؤول موسسه روایت سیره شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک سالروز ورود آزادگان سرافراز جنگ تحمیلی به کشوراسلامی ایران گفت: آزادگان با استقامت و ثبات قدم در دل زندان های رژیم بعثی درس بزرگی به ملت ایران دادند.

وی گفت: فرزندان بزرگ اسلام با تلاش و کوشش توانستند در سخت ترین شرایط نهایت بهره وری را داشته باشند و از فرصت های اسارت برای نعالی خود بهره گیرند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: کمپ های عراقی به گونه ای بود که بارها جمهوری اسلامی ایران به سازمان های حقوق بشری و صلیب سرخ جهانی شکایت کرده بود و از وضعیت نامناسب اسرای ایرانی به آنها خبر داده بود.

وی با اشاره به نقش حجت الاسلام ابوترابی در بین آزادگان گفت: اگر ابوترابی فعالیت های خود را در بین اسرا انجام نمی داد، فضای مناسبی بین آنها ایجاد نمی شد اما اقدامات فرهنگی سید آزادگان باعث شد تا روح بالندگی در آزادگان ایجاد و نگاه آنان به وضعیت موجود تغییر کند.

حجت الاسلام جوشقانی اظهار داشت: استقامت آزادگان در زیر شکنجه های رژیم ددمنش بعثی که می خواست ارزش های اسلامی و انقلابی را بشکند، بزرگترین درس استقامت برای ما است.

وی ادامه داد: پایداری، صبر و تحمل سالهای دوری و مشکلات اسارت و به تن خریدن شکنجه های بعثی ها در مقابل عزت و شرف کشور، سند حقانیت انقلاب اسلامی ایران برای همیشه تاریخ است.

وی مهمترین وظیفه آزادگان را در دوره فعلی، بازگو کردن وقایع جنگ تحمیلی و مصائب دوره اسارت عنوان کرد و بیان داشت: عزیران آزاده باید با شرح ماجراهای استقامت و دلاوی رزمندگان اسلام، نسل سوم انقلاب را هشیار سازند.

مسؤول موسسه روایت سیره شهدا گفت: امروز امریکا دور تا دور کشور ما حلقه زده و به نام آزادی و دموکراسی به جان کشورها افتاده است و به غارت سرمایه های آنان مشغول است در چنین شرایط حساسی ضرورت دارد مردان جنگ و پایداری با نقل خاطرات خود، به روشنگری در بین مردم بپردازند.

وی تاکید کرد: اگر آزادگان سختی های دوران اسارات را واگویه نکنند، جوانان نمی توانند در دشمن شناسی به عمق کافی برسند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان گفت: دفاع ما در جنگ تحمیلی یک دفاع عاشورایی بود و باید با الهام از حادثه عاشورا، نهضت اسلامی خود را بیمه کنیم و با تاسی به رفتار امام سجاد(ع) وحضرت زینب(س) پیام شهدا را به مردم برسانیم. /909/پ202/ع

ارسال نظرات