۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۸۴۰۵۵

ویژه نامه آزادگان منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به کشور اسلامی ایران، ویژه نامه آزادگان در فضای مجازی منتشر شد.
آزادگان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پایگاه نوید شاهد به مناسبت بیست و ششم مرداد ماه، سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، ویژه نامه ای را با عنوان آزادگان در فضای مجازی منتشر کرد.

بنا بر این گزارش، این ویژه نامه از بخش های متفاوتی مانند سخنان امام خمینی(ره) درباره آزادگان، سخنان مقام معظم رهبری درباره آزادگان، فعالیتهای دوران اسارت، اصطلاحات آزادگان، آلبوم تصاویر صنایع دستی ساخته شده توسط آزادگان، آلبوم تصاویر ورود آزادگان به میهن اسلامی و مقالات درباره آزادگان است.

در بخشی با عنوان سخنان امام خمینی(ره) درباره آزادگان، می خوانیم: ما را چه رسد که با این قلم‏های شکسته و بیان‏های نارسا در وصف شهیدان و جانبازان و مفقودان و اسیرانی که در جهاد فی سبیل الله جان خود را فدا کرده و یا سلامت خویش را از دست داده‏اند یا به دست دشمنان اسلام اسیر شده‏اند مطلبی نوشته یا سخنی بگوییم؟ زبان و بیان ما عاجز از ترسیم مقام بلند پایۀ عزیزانی است که برای اعلام کلمۀ حق و دفاع از اسلام و کشور اسلامی جان بازی نموده‏اند.پدران و مادران و همسران و خویشاوندان شهداء، اسرا، مفقودین و معلولین ما توجه داشته باشند که هیچ چیزی از آنچه فرزندان آنان به دست آورده‏اند کم نشده است. فرزندان شما در کنار پیامبر اکرم و ائمّه اطهارند پیروزی و شکست برای آنها فرقی ندارد.بارالها، اسرای ما اسیر جانی‏ترین دژخیم زمان می‏باشند مقاومت آنها دنیا را شگفت زده کرده است هر چه زودتر آنها را برای خدمت به تو و بندگانت آزاد فرما و به خاندان محترم همه صبر و اجر و سلامت و مغفرت عنایت فرما.

ویژه نامه دیگری که به همین مناسبت در این پایگاه منتشر شده، اسوه آزادگان است که به بررزسی رفتار و منش حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی پرداخته و دارای قسمت هایی همچون، سخنرانی حاج آقا ابو ترابی به مناسبت رحلت امام در اسارت، خاطرات شنیدنی حاج اقاابوترابی ازامام(ره)، پاک باش و خدمتگذار، چگونه به اسارت در آمدم و قلب انسان در مشت ابوترابی است که در بخش اخیر می خوانیم: یکی از نمایندگان صلیب سرخ به نام «میشل» که هر 45 روز تا دو ماه یکبار برای بازدید و گرفتن آمار اسرا به اردوگاه می آمد، بسیار مؤدبانه در کنار آقای ابوترابی می نشست و غرق در سخنان ایشان می شد.مأموریت این شخص دو سال طول کشید و پس از آن دیگر خبری از او نشد . روزی در اردوگاه از یکی از اساتید زبان فرانسه که مترجم «میشل» بود درباره وی سؤال کردم و آن استاد گفت: دیگر به میشل اجازه آمدن به اردوگاه را نمی دهند زیرا او مسلمان و شیعه شده است.آن استاد که مترجم اردوگاه نیز بود نامه ای از میشل به من نشان داد که با «بسم ا... الرحمن الرحیم» شروع شده بود . میشل در نامه خود نوشته بود : من تحت تأثیر راهنمایی های آقای ابوترابی به ایران رفته و پس از خواندن کتابهای شهید مطهری ، نزد علامه طباطبایی رفتم و اکنون افتخار می کنم که یک شیعه هستم. میشل در یکی از دیدارهایش از اردوگاه موصل 4 به یکی از مترجمان گفته بود ، من نمی دانم آقای ابوترابی چه وی‍‍‍‍‍زگی دارد که وقتی دست آدم را در دست خود می گیرد، گویی قلب انسان را در مشتش گرفته است

فایل های صوتی، تصاویر ویژه و دهها مطلب خواندنی دیگر درباره آزادگان را می توانید در پایگاه نوید شاهد به نشانی
www.navideshahed.com مشاهده کنید. /909/پ202/ع

ارسال نظرات