۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۸۴۰۵۲
امام جمعه شبستر:

آزادگان آرزوی ‌یک لبخند را بر دل دشمن گذاشتند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شبستر گفت: آزادگان سرافراز ایران اسلامی در دوران اسارت با صبر و استقامت دینی، آرزوی لذت یک لبخند را بر دل دشمن گذاشتند.
آزادگان
حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، در سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: بایستی در این روز مبارک یاد و خاطره شهدایی که در اسارت به لقاء الله پیوستند و مجاهدت حاج سید علی اکبر ابوترابی گرامی داشته شود.

وی با اشاره به نقش حجت الاسلام علی‌اکبر ابوترابی به عنوان سید اسرای ایرانی در بند رژیم بعث عزاق گفت: ابوترابی چشم و چراغ آزادگان بود و خاطره او در دل و جان همه ما جاودانه است.

امام جمعه شبستر با بیان این‌که آزادگان قبل از اسارت، دوران اسارت و بعد از اسارت نقش‌های متفاوت مبارزاتی داشته اند، گفت: قبل از اسارت در جبهه های نبرد مانند دیگر رزمندگان، در هنگام اسارت مهم ترین و سخت‌ترین مرحله مبارزه را در شرایطی نابرابر بر عهده داشتند و بعد از رهایی از اسارت و بازگشت به میهن اسلامی جبهه مبارزاتی جدیدی را در حفظ ارزش‌های نظام عهده‌دار شدند.

وی با تأکید بر این‌که آزادگان با صبر، استقامت و وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اثبات کردند، خاطر‌نشان کرد: آزادگان در دوران اسارت شرایط سختی را گذراندند؛ اما با حفظ دین و اعتقادات و دلبستگی خود به اسلام، امام خمینی(ره) و انقلاب سبب آبرومندی ملت خود در برابر دشمن شدند.

حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که اسرای ایرانی با تعالی روح و تهذیب نفس مفهوم دیگری به دوران اسارت بخشیدند، افزود: آزادگان از همه تعلق‌ها و دلبستگی‌ها جدا شده و هستی خود را برای عزت و سربلندی ایران اسلامی در طبق اخلاص گذاشتند.

وی با بیان این‌که آزادگان در دوران اسارت، آرزوی لذت یک لبخند را بر دل دشمن گذاشتند، تصریح کرد: دشمنان همواره از وحدت و انسجام ملت بزرگ هراس داشته اند و رزمندگان اسلام همواره وحدت را حفظ کرده اند.

وی ادامه داد: آزادگان سرافراز ایران اسلامی زیر شکنجه‌های سخت و ناجوانمردانه دشمن خم به ابرو نیاوردند و از آرمان‌های دینی، ملی و انقلاب امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی دست برنداشته و واژه صبر در مقابل آزادگان تسلیم شد.

امام جمعه شبستر در پایان با بیان این‌که آزادگان سرمایه‌های جاوید و آثاری ماندگار از رشادت‌ها و دلیری مردم این مرزوبوم هستند، اظهار داشت: ایثار و مقاومت آزادگان که در دفاع از اسلام و قرآن از ارزشمندترین دارایی‌های خود گذشته، درس بزرگی به همه داده است و الگوی خوب و مؤثری برای جوانان و آینده‌سازان این مرز و بوم است./935/پ202/س
ارسال نظرات