۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۸۴۰۳۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

قاریان مصری رمضان امسال در ده شهر مازندران قرآن تلاوت می کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: قاریان مصری رمضان امسال در 10 شهر مازندران قرآن را تلاوت می کنند.
احمد احمد نعينع
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در محفل انس با قرآن در بهشهر و نکا اظهار داشت: به منظور نهادینه کردن و گسترش امور قرآنی در سطح جامعه دعوت از قاریان برجسته مصری و بین‌المللی در ایام مبارک ماه رمضان جهت برگزاری محفل انسی با قرآن کریم در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی همچنین اعزام مبلغان دینی به روستاها و مناطق محروم را از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان عنوان کرد و خاطر نشان کرد: در همین رابطه بیش از 50 روحانی و 5 مفسر قرآن به مناطق مورد نظر اعزام شده اند.

حجت الاسلام سهرابی از بیمه شدن همه ی خادمان مساجد مازندران امسال خبر داد و افزود: تاکنون 300 نفر از خادمان مساجد که بر اساس دستورالعمل واجد شرایط بودند، بیمه شدند.

وی با اشاره به این‌که اعتبار امسال اوقاف و امور خیریه مازندران حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان است، تصریح کرد: بازسازی امامزادگان و اماکن متبرکه استان در راس برنامه ها قرار دارد.

حجت الاسلام سهرابی همچنین برگزاری طرح نشاط معنوی در امامزاده های مازندران را یکی دیگر از اقدامات این اداره کل در جهت تقویت امور قرآنی عنوان کرد و بیان داشت: این کلاس‌ها با توجه به فرمایشات رهبری مبنی بر این‌که امامزادگان باید به عنوان قطب فرهنگی جامعه تبدیل شوند انجام می‌شود که امیدواریم بتوانیم پیام رهبری را به درستی اجرایی و پیاده کنیم.

وی درباره برنامه‌های مختلف این کلاس‌ها یادآور شد: در این کلاس‌ها که با محوریت قرآن برگزار می‌شود؛ روخوانی، روان‌خوانی و تفسیر برخی از سوره‌ها برای فرزندان آموزش داده می‌شود که در کنار این آموزش به برنامه‌های فرهنگی و هنری، ورزشی و اردویی نیز توجه شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: طرح نشاط معنوی با برنامه ریزی خاص و دقیق در 25 امامزاده شاخص مازندران با بکارگیری 38 مبلغ دینی و بیش از 90 مربی برگزار شد.

حجت الاسلام سهرابی ماه مبارک رمضان را فرصتی بسیار مناسب برای دوری از گناه و کسب تقوی الهی دانست و اضافه کرد: در این راستا نیز با هماهنگی ها ی به عمل آمده غبارروبی چهار هزار و پانصد مسجد و امامزاده در مناطق مختلف استان غبارروبی شد.

وی با بیان این که این محافل موجب می شود که جوانان و نوجوانان ما با وزن های مختلف در قرائت و همچنین مفاهیم قرآن آشنا شوند، ادامه داد: برگزاری این مراسم  راهی برای استفاده بیشتر جوانان و نوجوانان از برنامه های قرآنی است.

گفتنی است، محفل انس با قرآن در بهشهر و نکا با حضور و قرائت قاری بین المللی قرآن در جهان اسلام استاد احمد احمد نعینع و اساتید برتر استانی و شهرستانی و گروه تواشیح و حضور حداکثری مردم در مسجد جامع این شهرستان ها برگزار شد./950/پ202/ص
ارسال نظرات