۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۸۳۹۲۰
امام جمعه مرند:

آزادگان سفیران فرهنگی تشیع بودند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مرند گفت: آزادگان ایرانی در مدت اسارت خود شرایط را به نفع خود تغییر دادند به گونه ای که بسیاری از آزادگان در دوران اسارت موفق به کسب مدارج عالی در زمینه معرفتی و موفقیت هایی چون حفظ قرآن و یادگیری زبان خارجی شدند.
امام جمعه مرند
حجت الاسلام علی نعمت زاده، امام جمعه مرند، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به سالروز اولین گروه از آزادگان جنگ تحمیلی به کشور اظهار داشت: آزادگان نه تنها سهم خواهی از انقلاب و نظام را در سرلوحه افکار و برنامه‌های خود ندارند، بلکه تعالی معنوی و درونی خود را مدیون نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانند.

وی با بیان این‌که اسارت جسمی در بسیاری از مواقع به اسارت روح انسان نیز منجر می‌شود، گفت: با این وجود آزادگان ایرانی بر خلاف همتایان عراقی خود کمترین تأثیر درونی را از دشمن گرفتند و می توان گفت؛ اعتقاد درونی آزادگان بازگشت به آغوش میهن اسلامی، قوی‌تر از روز نخست اسارت بوده است.

امام جمعه مرند تدین و اعتقادات مذهبی را قوی ترین عامل در این میان برشمرد و گفت: اگر فرد خمیرمایه اعتقادی محکمی داشته باشد، غیرممکن است در برابر فشارهای خارجی سر تسلیم فرود بیاورد.

وی با بیان این‌که آزادگان نماد پاسداری قدرتمندانه از ارزش های دفاع مقدس هستند، از استفاده مقطعی از خاطرات و نظرات آزادگان در ایام خاص انتقاد کرد و گفت: آزادگان باید به عنوان سمبلی از مقاومت و ایثار در فرهنگ ایرانی جای بگیرند.

حجت الاسلام نعمت زاده تاکید کرد: اسرای ایرانی با انتخاب مفهوم متعالی از اسارت موجب شدند تا واژه اسیر درباره آنان به آزاده تغییر کند؛ مفهومی که به اعتراف دشمن زیبنده آنان شد.

امام جمعه مرند تصریح کرد: آزادگان ایرانی در مدت اسارت خود شرایط را به نفع خود تغییر دادند به گونه ای که بسیاری از آزادگان در دوران اسارت موفق به کسب مدارج عالی در زمینه معرفتی و موفقیت هایی چون حفظ قرآن و یادگیری زبان خارجی شدند.

حجت الاسلام نعمت زاده با بیان این‌که آزادگان سفیران فرهنگی تشیع بودند، گفت: ویژگی‌های برجسته آزادگان ایرانی مانع از آسیب شناسی و قبول برخی حقایق تلخ این دوران نیست./935/ت302/س
ارسال نظرات