۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۸۳۸۷۰
مدیر مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان:

مدارس خاکریز اول جنگ نرم است / تبلیغ دانش آموزی در حوزه جدی گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان، با اشاره به نقشه ها و برنامه های دشمنان برای ایجاد انحراف در نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش، خواستار جدی گرفته شدن تبلیغ دانش آموزی از سوی مدیران و دست اندرکاران حوزه های علمیه شد.
تجمع دانش آموزان اهواز به مناسبت روز دانش آموز در مصلاي مهديه امام خميني (ره)


حجت الاسلام علی نوری، مدیر مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان اخیر وزیر اطلاعات و هشدار وی در خصوص برنامه ریزی دشمنان برای رخنه در مدارس و تاثیرگذاری بر معلمان و دانش آموزان خاطرنشان کرد:‌ ما هممیشه سرمایه های اصلی خود را فراموش می کنیم و متاسفانه زمانی به فکر می افتیم که تهدیدی متوجه ما باشد،‌ آن وقت طراحی ها و برنامه ریزی خود را برای مقابله انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه توجه به نسل جوان و نوجوان از مهم ترین تاکیدات دین مبین اسلام است ابراز داشت: نسل جوان اساسی ترین نسل تاثیرگذار در اراده و پیشرفت یک نظام هستند و آموزه های اسلامی نیز در این خصوص تاکیدات بسیار زیادی دارد.

حجت الاسلام نوری، تاکید کرد: وقتی ما در این عصر نسب به این مساله بی توجه باشیم، دشمنان نیز در همین عرصه ها سرمایه گذاری می کنند و این موضوع چیز جدیدی هم نیست و نکته مهم افزایش چشمگیر سرمایه گذاری دشمنان در این عرصه ها بعد از وقایع بعد از انتخابات است.

مدیر مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان، با اشاره به نظر سنجی و پیمایش صورت گرفته از سوی سازمان ملی جوانان ابراز داشت: در آخرین پیمایشی که روی نوجوانان و جوانان 14 تا 19 سال صورت گرفت، مشخص گردید که ما در حوزه دانشجویی تغییر آنچنانی نداریم.

وی تاکید کرد: این پیمایش نشان می داد که نقطه عزیمت و مهم برای ما مقاطع نوجوان و دانش آموز است؛ باید توجه داشت که مدرسه و دانش آموز مهم ترین مقطع برای نیروسازی برای آینده یک نظام است و باید به این نسل توجه ای ویژه کرد.

حجت الاسلام نوری ابراز داشت: هم لحاظ دینی و هم به لحاظ اقتضائات و نیازهای روز جامعه،‌ توجه به نسل نوجوان و دانش آموز امری بدیهی است و دشمنان اسلام و نظام اسلامی نیز در این عرصه ها سرمایه گذاری فراوانی انجام داده اند.

مبلغ حوزه علمیه قم، با ارائه راهکارهای برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان در مدارس و آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش نقش متولی اصلی را در نظام تعلیم و تربیت کشور دارد.

وی با انتقاد از سیاست های دولت اصلاحات در آموزش و پرورش ابراز داشت:‌ بهم ریختن نظام امور پرورشی از سوی دولت اصلاحات،‌ آسیب های بسیاری را به ما وارد کرد،‌ اما خوشبختانه در دولت کنونی سند ملی تربیت در آموزش و پرورش تهیه و تدوین شده است که امیدواریم لوازم اجرایی این سند نیز به خوبی دیده شود.

مدیر مرکز آینده سازان، طراحی استراتژی واحد آموزش و پرورش را ضروری خواند و بیان داشت: البته باید توجه داشت که آموزش و پرورش به تنهایی قادر به پیش بردن امور نیست و باید این نهاد مهم را در این راستا کمک کرد.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه وظیفه روحانیان و اندیشمندان حوزه های علمیه، راهبری نوجوانان و جوانان است تصریح کرد: در شرایط کنوین رسالت و وظیفه حوزویان بسیار سنگین تر و حساس تر شده است و روحانیان باید به این مهم توجه کنند.

وی تاکید کرد: این موضوع نگاه ویژه دست اندرکاران و مسؤولان حوزه را به امر تعلیم و تربیت می طلبد و باید تبلیغ دانش آموزی بیش از پیش در حوزه های علمیه جدی گرفته شود.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: خوشبختانه گام های خوبی در این راستا در حوزه های علمیه برداشته شده، اما ضروری است با نگاه ویژه تر و برنامه ریزی بهتر این امر تسریع شود و توسعه بیشتری پیدا کند.

وی فعالیت مدارس وابسته و مرتبط با حوزه های علمیه و حضور روحانیان در مدارس را به منظور مقابله با نقشه های دشمنان مهم ارزیابی و تصریح کرد: تاسیس مدارس وابسته به حوزه های علمیه می تواند به عنوان حلقه ای از کار، مفید و مؤثر باشد.

حجت الاسلام نوری، با بیان اینکه متاسفانه در نظام تعلیم و تربیت نگاه واحد و جبهه ای نداریم خاطرنشان ساخت: برای ارتقا نظام تعلیم و تربیت کشور، همه نهادها و دستگاه ها باید بسیج شوند و از همه ظرفیت ها به درستی بهره گرفته شود.

مدیر مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان ادامه داد: تجربه نشان داده است که کارهای فردی برای دستیابی به نتایج کلان و موفقیت چندان مؤثر نیست، از این رو ضروری است با کار گروهی و تعامل لازم، برنامه ریزی های خوبی برای امر تعلیم و تربیت در کشور طراحی شود.

حجت الاسلام نوری افزود: در بدنه معلمان، مربیان و دانش آموزان ضرورت آموزش های مستمر دینی و تربیتی به شدت احساس می شود و معلمان و مربیان باید متناسب با آخرین یافته های جدید نسبت به امر تعلیم و تربیت تجهیز شوند.

وی ارائه آموزش های کاربردی کیفی و ضمن خدمت را برای معلمان و آموزگاران نظام تعلیم و تربیت کشور ضروری دانست و با بیان اینکه مدارس خاکریز اول جنگ نرم است تاکید کرد: در این راستا هم نقش دانش آموزان و هم نقش و وظیفه معلمان حساس و ویژه است. /924/ت302/ع

ارسال نظرات