۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۸۳۷۷۳

بیش از صد‌ بقعه متبرکه در مازندران نوسازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای دو طرح جامع در این استان خبر داد و گفت: با اجرای این دو طرح بیش از صد امامزاده و بقعه متبرکه در مازندران بازسازی و نوسازی خواهد شد.
حجت الاسلام سيف الله سهرابي، مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری،  با بیان این‌که همه ما موظفیم برای به تثبیت رساندن مقوله وقف در جامعه تلاش کنیم، ادامه داد: استان مازندران دارای 13 هزار و 54 موقوفه و 121 هزار 799 رقبه است که تنها 17 درصد آن از سوی ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن دارای سند دار شده ‌است.

حجت الاسلام سهرابی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که مازندران اولین استان در مقبولیت تشیع بوده است و این از برکت حضور امامزادگان است که به استان ما معنویت و نورانیت بخشیده اند، افزود: برای ساخت و ساز، تجهیز و تکمیل امامزاده های استان نیاز به همت همه جانبه و مشارکت عمومی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به وجود تعداد هزار و 262 امامزاده در استان گفت: در دو ماهه اول سال همت مضاعف و کار مضاعف مبلغ یک میلیارد ریال به 92 امامزاده اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح جامع و تیپ برای امامزادگان مازندران گفت: در سال همت مضاعف و کار مضاعف بنا را بر این گذاشتیم که حدود یکصد امامزاده استان را در غالب دو طرح فوق ساماندهی کنیم و اعتباراتی که از سوی سازمان اوقاف و امورخیریه برای ساخت و ساز این اماکن در نظر گرفته می شود جوابگوی به ثمر رسیدن این پروژه ها نیست و این نیاز اساسی استان باید از اعتبارات استانی از سوی استاندار هم تأمین شود.
 
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان ضمن تقدیر از مسؤولان استان به ویژه استاندار و ائمه محترم جمعه و جماعات گفت: مشوق اصلی مردم برای گسترش فرهنگ وقف علما، روحانیان و مبلغان هستند که نقش تأثیرگذاری را در احیای فرهنگ وقف در جامعه دارند.

وی ادامه داد: مبلغان می توانند با لسان گویای خود مردم عزیز و ولایت مدار استان را به سوی امامزادگان استان سوق دهند و زمینه لازم را برای ایجاد آرامش و توسل به ائمه معصومین و نوادگان آن بزرگواران را فراهم آورند.

حجت الاسلام سهرابی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال همت مضاعف، کار مضاعف گفت: امسال در حوزه بقاع متبرکه استان اقدامات  بسیار مناسبی صورت خواهد گرفت و نگاه استان در برنامه‌ها باید نگاه ویژه و والایی باشد و امسال باید همت‌ها را اوج دهیم و برای به تکامل رسیدن روحیات معنوی و مادی و خدمت رسانی باید تلاش و همت دو چندانی داشته باشیم.

وی‌ پیام امسال مقام معظم رهبری پیام بزرگی است که باید در سرلوحه همه مردم قرار گیرد و توجه مسؤولان به مردم باید در امسال توجه بیشتر باشد و خدمت به مردم باید افزون یابد.
 
مدیر کل اوقاف و امورخیریه تدبیر و درایت مقام معظم رهبری در حل مسائل و مشکلات جامعه را از عوامل اصلی حفظ آرامش کشور خواند و افزود: برای این‌که جامعه به اوج افتخار دست یابد، باید فرامین رهبر معظم انقلاب به اجرا در‌آید./950/پ202/س
ارسال نظرات