۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۸۳۷۴۹
اقدام جدید وهابیت؛

ساخت نماد انگلیسی در کنار کعبه

خبرگزاری رسا ـ بی اعتنایی وهابیت به میراث ماندگار اسلامی و اتکا به متخصصان غربی، موجب ساخت نمادی انگلیسی در کنار خانه کعبه شده است.
برج ساعت و نماد انگليسي در كنار كعبه


به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا، بی اعتنایی و مبارزه وهابیت با میراث ماندگار اسلامی و اتکا به متخصصان غربی، موجب بروز خطایی بزرگ در ساخت یکی از هتل های مکه شده است.

در مجموعه هتل های ابراج البیت که در کنار خانه کعبه واقع شده است، بی توجهی به معماری اسلامی، سبب شده است که یکی از بزرگترین نمادهای انگلیسی در کنار خانه خدا در مکه ساخته شود.

این ساختمان که به برج ساعت از مجموعه هتل های ابراج البیت مشهور است، شباهتی انکار نشدنی با برج ساعت بیگ بن در لندن دارد.

این در حالی است که ساخت این برج عظیم در کنار خانه خدا با انتقادات زیادی نیز از سوی زائران مواجه شده است، به گونه ای که بسیاری ساخت این بنای عظیم در مجاورت کعبه را بی احترامی به خانه خدا و موجب کاهش توجه زائران به عبادت و دعا می‌دانند.

برج بیگ بن یکی از نمادهای شهر لندن است که سالانه هزاران نفر گردشگر خارجی نیز از آن بازدید می کنند و همواره به عنوان یکی از نمادهای شهر لندن و انگلستان مورد استفاده قرار می گیرد.

بی توجهی به فرهنگ و تمدن اسلامی و استفاده از متخصصین غربی، پیش از این نیز موجب بروز مشکلات و رسوخ نمادهای مسیحی و فراماسونری در قلب دنیای اسلام شده بود. به عنوان مثال طراح برج بزرگ دبی چند سال پس از پایان کار در مصاحبه ای اعلام کرده بود که من بزرگترین صلیب دنیا را در قلب کشورهای اسلامی ساختم.

بر اساس این گزارش، برج بزرگ دبی در حالی که از سمت خشکی چیزی را مشخص نمی کند، از سمت دریا همانند یک صلیب به نظر می آید./914/ت301/ج

ارسال نظرات