۲۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۸۳۶۰۶

فعالیت 800 روحانی کاروان حج و عتبات عالیات در شمال غرب

خبرگزاری رسا ـ رییس بعثه مقام معظم رهبری در شمال غرب از فعالیت هشتصد روحانی کاروان حج، عتبات عالیات و سوریه در شمال غرب خبر داد.
اعزام روحاني
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، رییس بعثه مقام معظم رهبری در شمال غرب کشور، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: هشتصد روحانی کاروان حج، عتبات عالیات و سوریه در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل فعالیت می کنند.

عضو خبرگان رهبری گفت: از این تعداد 320 روحانی حج تمتع و عمره و 480 روحانی کاروان های عتبات عالیات و سوریه هستند.

امام جمعه مراغه خاطر‌نشان کرد: هم اکنون در استان آذربایجان شرقی، 285 روحانی عتبات عالیات و سوریه و 192 روحانی حج تمتع و عمره مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: همراه با روحانیان کاروان ها؛ 420 مداح کاروان در این سه استان فعال هستند که از این تعداد 240 مداح از استان آذربایجان شرقی است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با تاکید بر استمرار و تداوم آموزش روحانیان کاروان ها اظهار داشت: افزون بر برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی، محصولات فرهنگی و نرم افزارهای مربوطه نیز در اختیار این روحانیان قرار می‌گیرد.

وی خاطر‌نشان کرد: روحانیان متقاضی برای فعالیت در کاروان‌های حج پس از قبولی در آزمون کتبی، در مصاحبه حضوری شرکت می‌کنند که سپس 32 واحد آموزش بدو خدمت و قبل از اعزام می‌گذرانند./935/پ202/س
ارسال نظرات