۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۸۳۵۳۸
آیت الله نوری همدانی:

نظام مقدس جمهوری اسلامی مقدمه ظهور انقلاب مهدی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدنی در جمع مردم رامسر نظام مقدس جمهوری اسلامی را مقدمه ظهور انقلاب مهدی دانست و گفت: این نظام الهی را باید به صاحب اصلی‌اش یعنی حضرت ولی‌عصر‌(عج) تقدیم کنیم.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رامسر، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در دیدار با مردم ولایتمدار شهرستان رامسر که در مصلای این شهر برگزار شد افزود: ولایتمداری در مردم استان مازندران و به ویژه رامسر به عینه مشخص است و این مسأله از تعداد بالای شهدای این شهرستان کاملا مشهود است.

وی افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان، ماه قرآن هستیم و این عبادت برای این است که ما به خداوند نزدیکتر شویم و از برکات آن بیشتر استفاده کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: عبادت انسان را قوی تر و محکم تر می کند و مردم از روزه گرفتن و نماز خواندن برای انجام امور زندگی خود کمک بگیرند.

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: علمای بزرگ عبادت را به سه قسم معرفت، محبت و عبادت تقسیم کردند و در ابتدا باید خداوند را درست بشناسیم و درس توحید را در جهان بخوانیم، این مقدمه عبادت است.

وی اظهار داشت: هرچقدر خدا را بیشتر بشناسیم به او نزدیکتر می شویم؛ آنچه بلوغ به شمار می رود که با گذشتن از مراحل مختلف به درجه ای دست یابد که محبت خدا در دل باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در خصوص حب خداوند نیز بیان داشت: انسان به صورت فطری زیبا پسند است و منظور زیبایی های مادی نیست، خداوند دارای حد اعلای زیبایی است و انسان به صورت فطری به سوی خدا گرایش دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: چهره انسان بزرگترین حجت و دلیل بر وجود خداوند است و سازمان وجود انسان به حکمت خداوند موجود شده است.

وی ادامه داد: هیچ وقت مادیات انسان کامل را سیر نمی کند و این معنویات است که انسان را سیر می کند، اولین وسیله دوست داشتن خداست.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم یادآور شد: هرکس خدمت مختصری برای شما انجام دهد شما تا آخر عمر سپاسگزار خدمت وی می شوید پس این نعمت های خداوند قابل تقدیر بسیار بالایی است و ما همواره باید شکرگزار نعمتهای خدا باشیم.

وی در ادامه سخنانش با بیان این‌که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم از نظر فرهنگی ضعیف و در فقر مادی بودند، ادامه داد: امام سردمداران رژیم در فکر ساختن کاخ های بزرگ و مجلل خود بودند که اما راحل توانستند این مشکل بزرگ را از سر را برداشته و دست بیگانگان را از کشور کوتاه کردند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: امام راحل توانستند برای اولین بار در این مملکت یک حکومت اسلامی، ولایی برپا کنند، نظامی که اکنون بر ایران اسلامی حاکم است.

وی تصریح کرد: اکنون حضرت آیت الله خامنه ای، رهبرمعظم انقلاب اسلامی نائب ولایت است، و در طول بیش از بیست سال گذشته توانستند این مملکت را امام گونه هدایت کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه گفت: دست یابی به انرژی هسته ای، صنایع نظامی، دفاعی، عمران و آبادای و دیگر پیشرفت ها مادی و معنوی در طول سی سال انقلاب اسلامی از برکت این نظام است.

وی در پایان انقلاب و نظام اسلامی را مقدمه ظهور انقلاب مهدی دانست و ادامه داد:  این نظام الهی را باید به صاحب اصلی‌اش یعنی حضرت ولی‌عصر‌(عج) تقدیم کنیم و در سایه تفکر انتظار همواره پیروز و غالب و مقتدر خواهیم بود و باید این تفکر را بیش از پیش نهادینه کنیم./950/پ202/ص
ارسال نظرات