۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۸۳۲۶۹
آیت الله نوری همدانی:

برخی عناصر دوم خردادی ارزش‌های اسلامی را به سخره می‌گرفتند‌

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: بعد از ا‌نتخابات سال گذشته افرادی به عنوان فتنه گر و اغتشاش‌گر به دشمنان چراغ سبز نشان دادند؛ اما اینها شناخته شدند، بنابر این با این افراد ‌ ما نمی‌توانیم آشتی کنیم.
برخی عناصر دوم خردادی ارزش‌های اسلامی را به سخره می‌گرفتند‌
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، دقایقی قبل در جلسه شورای اداری استان مازندران که با حضور مدیران، فرمانداران و بخشداران این استان در حسینیه عاشقان سپاه کربلای ساری برگزار شد، با مهم ارزیابی‌کردن مراتب تقوا در دین مبین اسلام و با اشاره به این که هر دری از بهشت مخصوص طایفه‌ای است، افزود: در حدیثی آمده است که یکی از درهای بهشت مخصوص روزه داران است و کسانی که با استقبال از این ماه برای تقرب به خداوند گام بر می دارند، از اجر و پاداش اخروی بسیاری برخوردار خواهند شد.

این مرجع تقلید قرآن را بزرگ‌ترین معجزه عنوان کرد و نزول قرآن کریم و وجود شب قدر را از جمله برکات ماه مبارک رمضان برشمرد و ادامه داد: نزول قرآن یکی از برکات ماه مبارک رمضان است و تطهیر و پاک کردن مال در روح انسان اثرات بسیاری دارد.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان این که انقلاب اسلامی دارای دشمنان کینه توزی است که از ابتدای پیروزی این نظام الهی تاکنون به دنبال ضربه زدن به آن هستند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران منافع مستکبران عالم را به خطر انداخت و قدرت‌های استکباری که مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشورها را در استثمار خود قرار داده بودند و کشورهای ضعیف را زیر سیطره خودشان داشتند و حتی مباحث اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشورها با میل آنها رقم می‌خورد، امروز آنها را عصبانی کرده است.

وی با بیان این که استکبار جهانی تاریخ بسیار سیاهی دارد، ادامه داد: این انقلاب مستضعفان را بیدار کرد و اتحاد آنها را هر روز بیشتر کرده و امروز نقاب از چهره استکبار کنار رفت.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که آنها فکر می کردند که مرکز تمدن تنها در اروپا است و کشورهایی نظیر آمریکا و اروپا را قطب تمدن می‌نامیدند، ادامه داد: حتی در آن دوران نام خیایان و نام فرزندان نیز به نام غربی‌ها نامگذاری می‌شد.

این مرجع تقلید ادامه داد: حتی زمانی که می‌خواستند خیابانی را نیز آسفالت کنند و یا معدنی را استخراج کنند باید کارشناسانی از اروپا می آوردند و این را سبب عقب ماندگی می دانستند و همان را به جوانان القا می‌کردند.

وی ادامه داد: استادان دانشگاه جزء فراماسون‌ها و سرسپردگان بودند؛ اما این انقلاب صفوف آنها را متلاشی کرد و معادلات سیاسی آنها را بر هم زد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که امروز دشمنان نظام اسلامی شب و روز علیه نظام اسلامی تبلیغ می کنند، ادامه داد: ما نمی توانیم با آنها آشتی کنیم چون آنها با اسلام، قرآن و دین مخالف هستند.

وی در ادامه به فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: این فتنه سبب پالایش انقلاب شد؛ چون همان طوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند این انقلاب رویش و ریزش هایی دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: افرادی که فکر صحیح دارند و فرهنگ انقلاب را درک می کردند روز به روز علاقه‌مندی آنها به این انقلاب بیشتر می شود و این رویش است؛ بنابر این انقلاب یک موجود زنده، پویا و متحرک است و روز به روز پیشرفت می کند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی پنج پالایش داشت، از کنار زدن لیبرال ها و ملی‌گراها، بنی صدر و منافین، باند مخوف مهدی هاشمی، سکولار ها و دوم خردادی ها و حوادث سال گذشته به عنوان پنچ پالایش مهم انقلاب اسلامی در طول سی سال عنوان کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که لیبرال‌ها و ملی گراها آن زمانی که لانه جاسوسی تسخیر شد، تعدادی از اینها سر کار بودند و بعد یکجا استعفا کردند؛ چون میل داشتند کم کم با آمریکا و اروپا آشتی کنند ولی ما نمی توانیم با آنها آشتی کنیم مگر این که فکر خودشان را تغییر دهند.

وی در ادامه منافقین و بنی صدر را دومین پالایش انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: منافقینی آمده بودند و مقداری از مبانی سوسیالیسم، کمونیسم و اسلام را قاطی کرده بودند و مبنای کار خود قرار دادند و بعد نیز دست به اسلحه بردند و بسیاری از شخصیت های بزرگ این نظام را به شهادت رساندند.

وی همجنین به باند مخوف مهدی هاشمی اشاره کرد و ادامه داد: مطالب در این خصوص کشف شد که این باند مخوف نقشه‌هایی داشتند که با موازین انقلاب هماهنگ نبود.

حضرت آیت الله نوری همدانی سکولار ها و دوم خردادی ها را نیز چهارمین پالایش انقلاب دانست و تصریح کرد: آنها به میدان آمدند در میان آنها برخی افراد پیدا شدند که ارزش های اسلامی را به سخره گرفتند و زیر سؤال بردند؛ اینها نیز همچون اکبر گنجی و شیرین عبادی شناخته شدند.

وی انتخابات سال گذشته و فتنه های پس از آن را نیز سبب پالایش دیگر در انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بعد از ا‌نتخابات سال گذشته افرادی به عنوان فتنه گر و اغتشاش‌گر به دشمنان چراغ سبز نشان دادند و اینها نیز شناخته شدند و کنار رفتند؛ از این رو با این افراد نیز ما نمی‌توانیم آشتی کنیم.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که افرادی که ایمان ندارد، بسیار ضعیف هستند، ‌به مسأله عبادت فکری، مالی‌ و تبلیغی اشاره کرد ‌و گفت: فکر کردن و عبرت گرفتن خود نیز بهترین عبادت است.

حضرت آیت الله نوری همدانی از انفاق به عنوان یکی از مهم‌ترین مصادیق عبادت مالی در دین اسلام اشاره کرد و اضافه کرد: باید همگان در ماه مبارک رمضان بیشتر به مسائل تبلیغی و ارشاد توجه کنیم.

وی با بیان این که امام صادق‌(ع) از خدمت به عنوان شریف‌ترین عبادت یاد کردند، گفت: مدیران باید مدیریتی صحیح و اسلامی برای پیشرفت انقلاب و اسلام تلاش کنند.

این مرجع تقلید با تأکید براین که هر کسی که در هر جایگاهی فعالیت می‌کند باید نسبت به آن احساس مسؤولیت کند، تصریح کرد: مسؤولان و افراد باید موازین ‌جایگاه خود را در نظر بگیرند و اگر کوتاهی کند خیانت کرده‌ا‌ند./950/پ201/س
 
ارسال نظرات