۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۸۳۱۲۱
بخش پایانی/آیت الله نوری همدانی:

فتنه گران و ضد انقلاب فهمیدند که توان مقابله با نظام و ولایت را ندارند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی در جمع علما و روحانیان مازندران گفت: متأسفانه عملکرد برخی‌ها در فتنه سال گذشته سبب شد، اتفاقاتی در کشور به وجود بیاید و تعدادی افراد جاه طلب و ضد‌انقلاب فکر کردند که خبری هست؛ اما آنها فهمیدند که نمی‌توانند کاری در کشور انجام دهند.
آيت الله نوري همداني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حضرت آیت الله نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید، امروز‌ در گردهمایی بزرگ علما و روحانیان استان مازندران که در مصلای امام خمینی‌(ره) ساری برگزار شد، خودکامگی، اشرافی گری، مال اندوزی، ساخت حرم سراها را موجب انحراف سلاطین دانست و گفت: این مسائل و انحراف سلاطین فقر فرهنگی و مادی و همچنین عقب ماندگی مسلمانان را در پی داشت.

وی ادامه داد: مسلمانان که در طول تاریخ همواره در هر قسمتی دارای عظمت بودند به همین دلیل برای آنها مشکلات بسیاری به وجود آمد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که در قرن حاضر فقیهی عادل فریاد زدند که رژیم شاه باید برچیده شود، گفت: امام راحل وقتی به ایران بازگشتند تأسیس یک حکومت اسلامی را یکی از اهداف مهم خود تعیین کردند.

این مرجع تقلید اولین و مهم‌ترین هدیه امام راحل به ملت ایران را پایه‌گذاری یک نظام الهی دانست و خاطرنشان کرد: امروز این نظام الهی در دنیا به عنوان نظامی قدرتمند در دنیا نقش‌آفرینی می‌کند.

وی با بیان این که در پرونده سیاه سلاطین کشتن بزرگان بسیاری دیده می‌‌شود، ادامه داد: در پرونده ننگین آنها سلطه‌پذیری کشورهایی همچون روسیه، انگلیس و آمریکا دیده می‌شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که انقلاب اسلامی چهره واقعی استکبار را به دنیا معرفی کرد، ابراز داشت: تهاجم نظامی و سیاسی در تاریخ سیاه استکبار جهانی وجود دارد و حمله به عراق و افغانستان را می توان نمونه بارزی از این تهاجم دانست.

این مرجع تقلید با اشاره به این که امروز استکبار جهانی وحشت زنده و هراسان است، ادامه داد: این وحشت و هراس به دلیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است.

وی تثبیت انرژی هسته ای تولید سلول های بنیادی و نیز پیشرفت صنایع نظامی را از برکات انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: پیروزی جنگ 23 روزه غزه و 33 روزه لبنان نیز الهام گرفته از نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با اشاره به این‌که امروز رهبری فرزانه همانند حضرت آیت الله خامنه ای در مسند این نظام الهی قرار دارند، افزود: استقرار و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی ارزان به دست نیامده است، این نظام از سوی امام راحل و پشتیبانی ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی تثبیت شده است.

این مرجع تقلید در ادامه به حوادث پس از انتخابات دهم در کشور اشاره کرد و گفت: فتنه گران و اغتشاش گران و دشمنان اسلام همانند بهاییت‌، ضد انقلاب و سلطنت طلب، فرصت پیدا کردند که گامی در تضعیف حکومت بردارند.

وی ادامه داد: اما آنها با روشنگری رهبری انقلاب و نیز هوشیاری ملت ایران به اهداف شوم خود نرسیدند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: بنده به عنوان طلبه ای از طلاب حوزه علمیه قم بر خود لازم می دانستم که در برابر تحرک فتنه گران حرکتی انجام دهم.

وی ادامه داد: پس از این گونه اقدامات از سراسر کشور هزاران طومار به دفتر بنده ارسال شد و در این طومار مردم ایران بیان کردند تا آخرین قطره خون در راه ولایت و عشق به حضرت آیت الله خامنه ای در صحنه حضور خواهیم داشت.

وی با بیان این‌که این‌گونه حرکت ها بسیار لازم و مثمر ثمر بوده است، ادامه داد: دشمنان فهمیدند که چقدر اشتباه کرده‌اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این‌که در سی سال گذشته، ملت ایران هیچ‌گاه به دشمنان چراغ سبز نشان نداد، ادامه داد: متأسفانه عملکرد برخی ها سبب شد، اتفاقاتی در کشور به وجود بیاید و تعدادی افراد جاه طلب و ضد انقلاب فکر کردند که خبری هست؛ اما آنها فهمیدند که نمی توانند کاری در کشور انجام دهند.

وی با بیان این که همان چند نفر فتنه‌گر نیز جرأت‌ آمدن‌ به میان مردم را نیز ندارند، ادامه داد: خروش ملت ایران در نهم دی و بیست و دوم بهمن تمام نقشه های دشمن را نقش بر آب کرد و دشمنان فهمیدند در این مملکت نمی توانند کاری از پیش ببرند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود مطالعه صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه سیاسی ـ‌ الهی امام راحل را از سوی روحانیان ضروری دانست و خاطر‌نشان کرد: محور سخنان مبلغان در ماه مبارک رمضان باید انقلاب اسلامی باشد.

وی در ادامه با بیان این‌که امام راحل فکر‌، اندیشه و حاصل تجارب خود را در وصیت‌نامه خود آورده است، ادامه داد: امام راحل مردم را آماده کرد و این آمادگی مردم بسیار مهم بود.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان این‌که در هشت سال جنگ تحمیلی سی و پنج کشور به دولت صدام کمک می‌کردند، افزود: امام راحل آنقدر اقتدار داشت که هشت سال جنگ تحمیلی را با صلابت پشت‌سر گذاشت.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همچنین یک رژیم سلطنتی که همه قدرت‌های استکباری نیز از آن حمایت می‌کردند را ساقط کرد که این مسأله گویای اقتدار و صلابت امام راحل بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان افزود: امام راحل در جای جای کلمات و سخنانشان اعتقاد و عقیده داشتند، انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب الهی و دینی است و با دیگر انقلاب‌های دنیا تفاوت‌های بسیاری دارد.

گفتنی است، حضرت آیت الله نوری همدانی ساعت‌17:30 ‌امروز با مردم استان مازندران در حسینیه عاشقان سپاه کربلای ساری دیدار خواهد کرد./950/پ201/س

ارسال نظرات