۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۸۱۸۳۱
ظهور آغازی دوباره(41)؛

‌محقق علوم اسلامی: صالح بودن شرط اساسی برای خدمتگذاری در دولت مهدوی است

خبرگزاری رسا ـ ‌محقق علوم اسلامی گفت: از منظر حکمت اسلامی باید در فرد و جامعه تحول ایجاد شود و این نیازمند انقلابی جهانی است.
امام مهدي عج
حجت الاسلام محمدرضا یزدانی مقدم، استاد حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا‌ گفت: مهدویت نه تنها یک اعتقاد اسلامی، بلکه اعتقادی است که دیگر اقوام جهان هم به آن اعتقاد دارند.

وی گفت: از منظر فلسفی هر مخلوقی کمال را تعقیب می‌کند و این کمال در جنبه فردی در اشخاص معصوم(ع) و در جنبه عمومی در جامعه مهدوی تحقق‌پذیر است.

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: از نظر حکمت اسلامی، هم انسان و هم جامعه باید متحول شود و این نیازمند یک تحول جهانی است تا همه جوامع به سوی کمال رهنمون شوند.

وی بیان داشت: مقوله مهدویت از مباحثی است که هر کس کمترین آشنایی را با ادبیات دینی داشته باشد، به عنوان یک امر مسلم و حتمی می پذیرد.

وی تاکید ائمه اطهار(ع) بر بحث مهدویت اشاره کرد و گفت: امام جواد(ع) در پاسخ به سوال فردی می‌فرمایند علائم حتمی ظهور شاید به خاطر بداء محقق نگردد؛ اما مسأله ظهور به طور حتم محقق خواهد شد، زیرا ظهور از وعده های الهی است.

استاد حوزه علمیه قم، با بیان این که مسأله مهدویت یک امر متواتر از پیامبر اکرم(ص) است، بیان داشت: «قطعیه» افرادی بودند که به خاطر یقین به گفتار پیامبر اکرم(ص) به حضرت مهدی(عج) اعتقاد داشتند.

پژوهشگر علوم حوزوی، یکی از ویژگی های انتظار را، مراقبه برشمرد و توضیح داد: منتظر می‌داند که امامش بر رفتار او آگاه است و بر اعمال او نظارت می کند، بنابراین می کوشد در جهت درست حرکت کند و محضر امام (ع) را محترم بشمرد.

وی خودسازی را از مقدمات ظهور برشمرد و گفت: برخی مسالک یهودی و مسیحی فسق و فجور را مقدمه ظهور منجی برشمرده‌اند؛ اما در اسلام سابقه ندارد که کسی ظلم و ستم و کوتاهی در انجام احکام اسلامی را مقدمه ظهور بداند مگر آنجا که نقشه‌های استعماری در کار بوده است.

این استاد حوزه بیان داشت: منتظر باید برای قیام و برپایی حق آماده باشد و شرایط اخلاقی، عبادی و غیره را برای زمان حضور در خود ایجاد کند.

وی گفت: مرد فرزانه ای از فضلای حوزه درصدد رویت امام زمان(عج) بود و مشغول به ادعیه خاص شده بود که آیت الله بهجت یک بار به وی گفته بود«ما باید دعا کنیم که آقا ما را نبیند،»‌ این اشاره دارد به این که ما در رفتار و کردار خود باید از امام عصر(عج) خجالت بکشیم و به قصور خود در انجام وظایف اعتراف کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: مراقبه و تزکیه نفس و انجام وظایف شرعی از شرایط لازم برای ملاقات، ظهور و خدمتگذاری در دولت مهدوی(عج) است.‌/909/ت302/س
ارسال نظرات