۲۰ تير ۱۳۸۹ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۸۰۶۰۵

برگزاری نشست ابوطالب اولین قربانی تکفیر در نجف اشرف

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی « ابوطالب اولین قربانی تکفیر» با حضور علما، روحانیون، استادان و طلاب علوم دینی و اندیشمندان در نجف اشرف برگزار شد.
اسليمي


به گزارش خبرگزاری رسا، استادان و پژوهشگران حوزه علمیه نجف اشرف طی نشستی علمی به مناسبت ارتحال ابوطالب (س) که تحت عنوان « ابوطالب(س) اولین قربانی تکفیر» برگزار شد، به بررسی ویژگیهای شخصیتی این مرد بزرگ تاریخ اسلام و پدیده تکفیر طایفه های اسلامی خصوصا شیعیان پرداختند.

حجت الاسلام سید حسین حکیم معاون دبیرکل موسسه شهید محراب حضرت ابوطالب(س) را اولین مدافع اسلام توصیف کرد وگفت: ابوطالب به عنوان اولین مدافع اسلام مورد هجوم خطرناک و شدید تکفیریها قرار گرفته و توسط آنان، شخصیتی کافر معرفی می شود در حالیکه انسان معمولی نیز با بررسی تاریخ و نحوه برخورد پیامبر اکرم (ص) با ایشان به این موضوع پی می برد که ابوطالب از برترین و اولین مسلمانان بوده است.

وی افزود: مظلومیت و ویژگیهای این شخصیت بزرگ بر ما واجب می سازد که در برابر پدیده تکفیری که جهان را فراگرفته ایستادگی نماییم و در زمینه های مختلف با این گروههای مروج آن مبارزه کنیم.

حجت الاسلام حکیم با اشاره به گسترس تکفیر در عراق تصریح کرد: پدیده تکفیر یکی از بزرگترین چالشهایی است که امت و ملت عراق با آن روبروست و مقابله با این مساله نیازمند بسیج عمومی است و دولت نیز وظیفه دارد تا تدابیر ویژه ای را برای ریشه کن کردن این گروهها اتخاد کند.

معاون دبیرکل موسسه شهید محراب انفجارهای تروریستی علیه زائران امام موسی کاظم(ع) را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: تفکر تکفیری سبب جاری شدن خون عزیزان عزادار در خیابانها و کوچه های بغداد می شود و این پدیده باید به سرعت ریشه کن شود./980/الف




ارسال نظرات