۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۸۰۱۹۲
امام جمعه بناب:

قلم باید در خدمت دین و اتحاد مسلمانان باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بناب با تأکید بر مطالعات گسترده از سوی طلاب در فصل تابستان گفت: قلم زمانی مقدس و ارزشمند است که در دست صالحان باشد و مایه وحدت، معرفت و آگاهی در جامعه باشد.
قلم باید در خدمت دین و اتحاد مسلمانان باشد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی،امام جمعه بناب، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب اظهار داشت: قداست و حرمت قلم به حدی مهم است که خداوند در قرآن کریم به آن سوگند یاد کرده است.

وی با تأکید بر این‌که قلم باید در خدمت دین باشد، تصریح کرد: قلم صالحان همچون نیزه مجاهدان راه حق و خون شهیدان و بلکه بالاتر از آن است.

حجت الاسلام بنابی با تشریح ارزش قلم در جامعه اسلامی گفت: این قلم‌ها بودند که خون شهیدان را به جوش آورده و سبب خلق حماسه های ماندگار در تاریخ شده اند.

امام جمعه بناب در ادامه خاطر‌نشان کرد: قلم زمانی مقدس و ارزشمند است که در دست صالحان باشد و مایه وحدت، معرفت و آگاهی در جامعه باشد.

وی تصریح کرد: از نظر ائمه اطهار(ع) قلمی مورد قبول است که در خدمت مصالح مسلمین و تحکیم برادری مومنین بوده و نفاق و دشمنی را برطرف کند و نقاط ضعف را کوچک و نقاط قوت را خوب توصیف کند.

امام جمعه بناب از قلم علامه امینی(ره) به عنوان نمونه قلم واقعی و خداپسندانه یاد کرد و افزود: آن عالم بزرگ با قلم بی نظیرش حقانیت شیعه و مظلومیت امام علی را به تحریر درآورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر گسترش مطالعات عمومی طلاب در فصل تابستان، اظهار داشت: اگر خواهان قلمی روان و رسا هستید، بایستی سطح مطالعات فقهی و عمومی خود را افزایش دهید.

امام جمعه بناب همچنین با اشاره ادعای توخالی حقوق بشر در غرب اظهار داشت: سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط ناوگان جنگی آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین جنایت تاریخ گویای ماهیت اصلی مدعیان حقوق بشر در غرب است./935/پ203/س

ارسال نظرات