۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۸۰۱۶۱
استاندار آذربایجان غربی:

وحدت رویه برای ساماندهی امور جوانان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان غربی گفت: مسؤولان باید در قالب ستاد ساماندهی امور جوانان بر اساس برنامه ریزی ها با وحدت رویه برنامه های حوزه جوانان را پیگیری و دنبال کنند.
استاندار آذربايجان غربي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، وحید جلال زاده، استاندار آذربایجان غربی عضر دیروز در نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با تاکید بر همکاری و هماهنگی دستگاهها برای برنامه های جوانان خاطرنشان کرد: باید در ستاد ساماندهی امور جوانان هماهنگی های لازم برای اجرای برنامه های مختلف و متنوع انجام گیرد تا از موازی کاریها پرهیز و جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: دستگاههای مختلفی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان مسؤول هستند که با ایجاد هماهنگی و تعامل فرابخشی بین آنها می توان نتیجه مطلوبی گرفت.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با تاکید بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعات جوانان موفق در استان گفت: نخبگان و برترینهای حوزه جوان شناسایی شده و در قالب بانک اطلاعاتی گرداوری شوند تا با ارتباط مستمر از ظرفیت و توانمندی های آنها استفاده شود.

جلال زاده با اعلام اینکه در استان کمبود اعتبار برای اقدامات فرهنگی، اجتماعی وجود ندارد، گفت: استانداری و کارگروه فرهنگی استان از طرح و برنامه هایی که مبتنی بر خلاقیت و نوآوری باشد حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی می کند.

وی اضافه کرد: دستگاهها برای اجرای برنامه های روتین خود از کارگروه فرهنگی استان انتظار تصویب و تخصیص اعتبار نداشته باشند.

طاهر بخشایی، مدیر امور جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه به تشریح عملکرد ستاد ساماندهی امور جوانان در سال گذشته گفت: متاسفانه سال گذشته رتبه ستاد ساماندهی امور جوانان استان در کشور 28 بود که امیدواریم در سالجاری با تعامل و همکاری دستگاههای مربوطه این وضعیت بهبود یابد.

محرم عبداله زاده، سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه با انتقاد از نبود انسجام و استراتژی واحد فرهنگی برای اجرای برنامه ها پیشنهاد کرد: افرادی برای سیاست گذاری واحد برنامه ها متناسب با دستگاههای اجرایی انتخاب شوند تا اقدامات و فعالیتهای فرهنگی به صورت منسجم و تاثیرگذار برگزار شود.

در ادامه این جلسه مقرر شد، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در طول سال به صورت ماهانه برگزار شود.

ارائه طرح های غنی سازی اوقات فراغت جوانان به صورت جداگانه توسط دستگاههای ذیربط، برگزاری جلسه ستاد هفته جوان، توجه به کیفی شدن فعالیتها و برنامه های حوزه جوانان از دیگر مواردی بود که در این جلسه بر انها تاکید شد.

یادآور می شود، نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان در سالجاری با حضور معاون پژوهشی و اموزشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، استاندار اذربایجان غربی و جمعی از مدیران دستگاههای دخیل در امور جوانان در سالن شماره یک استانداری برگزار شد./936/پ202/ص
ارسال نظرات