۱۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۸۰۱۱۸

کسانی که قدرت علمی و دینی دارند باید از فضای مجازی به نحو مطلوب بهره گیرند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مدرسه اسلامی هنر گفت: از وظایف حوزه های علمیه این است که در راه تبلیغ دین کوشا باشد و این می طلبد تا از تمام ابزارها در این جهت استفاده شود.
حجت الاسلام امير جوان آراسته مسوول مدرسه اسلامي هنر

حجت الاسلام امیر جوان آراسته، مسؤول مدرسه اسلامی هنر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با پاسداشت چهاردهم خرداد، روز قلم گفت: در زمانی که ما زندگی می کینم قلم نوین به صحنه اجتماع آمده است و فضای سایبری به عنوان ابزاری قوی در دسترس صاحبان فکر و اندیشه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: گستردگی بی نظیر، آسانی دسترسی و کم هزینه بودن از ویژگی های فضای مجازی است که اقتضا می کند تا کسانی که توانایی دینی دارند در این عرصه بیش از پیش ورود پیدا کنند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه بر استفاده از قالب های نوین قلم تاکید کرد و گفت: امروز در عرصه قلم، فیلمنامه نویسی را داریم که رسانه ای ترین قالب است.

وی بیان داشت: در فضای دین نباید به قالب‌های پیشین مانند شعر و داستان اکتفا کنیم و باید بکوشیم تا در عرصه های نوین با خلا مواجه نشویم.

مسؤول مدرسه اسلامی هنر اظهار داشت: از وظایف حوزه های علمیه این است که در راه تبلیغ دین کوشا باشد و این می طلبد تا از تمام ابزارها در این جهت استفاده شود.

وی توجه بیشتر حوزویان به استفاده از تکنیک های قلم را خواستار شد و ادامه داد: خبرنویسی، فیلنامه نویسی، نمایشنامه نویسی، عرصه هایی است که می تواند در انتقال مباحث دینی کارگشا باشد.

وی با انتقاد از عدم توجه مناسب به ادبیات در حوره های علمیه گفت: سنت پیشین حوزه های علمیه این بود که با ادبیات فارسی و عربی مانوس بودند ولی متاسفانه این امر مورد غفلت در برنامه ریزی های حوزه قرار گرفته است. /909/پ202/ع

ارسال نظرات