۱۴ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۸۰۰۱۶

همایش بزرگداشت علامه امینی در زادگاهش برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگداشت علامه امینی، صاحب الغدیر شهرستان سراب برگزار شد.
امام جمعه سراب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه سراب، شب گذشته در همایش بزرگداشت علامه امینی(ره) اظهار داشت: شیعه مدیون همت والای علامه امینی بوده و است.

وی با بیان این‌که علامه امینی مدافع واقعی حریم ولایت بود، خاطر‌نشان کرد: متاسفانه ابعاد شخصیتی آن عارف بزرگوار، تحت الشعاع کتاب ارزشمند الغدیر قرار گرفته است.

حجت الاسلام رشتبری با بیان این‌که علامه امینی خود جزء مبارزان ضد طاغوت محسوب می‌شد، ادامه داد: علامه از جمله کسانی بود که با پشتیبانی از امام راحل و با غاصب معرفی کردن حاکمیت شاه، از نهضت حضرت امام حمایت کرد.

وی با اشاره به این که علامه امینی از حامیان نظریه ولایت فقیه بود، گفت: دیدگاه‌های سیاسی ایشان، پشتیبانی از نظریه ولایت فقیه در زمان غیبت امام زمان(عج) است.

امام جمعه سراب با تأکید بر این‌که علامه امینی افتخار جهان اسلام و تشییع است، افزود: ایشان عمر خود را وقف اسلام و دفاع از مظلومیت مولای متقیان علی(ع) کردند.

وی گفت: علامه، افزون بر ابعاد علمی، اجتماعی و فرهنگی، بینش سیاسی بالایی داشت، آن عالم بزرگوار مگاه ویژه ای به حضرت امام داشت و همواره اذعان می داشت؛ امام خمینی، ذخیره الهی برای جهان تشیع است.

امام جمعه سراب همچنین خاطر‌نشان کرد: شهید نواب صفوی نیز همواره از اندیشه های علامه امینی بهره می برد، چنان که آن شهید بزرگوار همواره خود را مدیون راهنمایی‌ها و طرز فکر علامه امینی در بزرگداشت شیعه و امامان بر حق می‌دانست.

وی در پایان با تأکید بر این‌که مردم سراب مدافعان سرسخت ولایت هستند، افزود: علامه امینی و کتاب الغدیر سند محکمی بر ولایتمداری مردم این دیار است./۹۳۵/پ203/س

ارسال نظرات