۱۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۷۹۷۴۶
آیت الله ممدوحی:

طلاب و روحانیان از هر فرصتی برای انجام وظایف و ماموریت های خود استفاده می کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه برای طلاب و روحانیان حوزه های علمیه،‌ ایام تعطیل و تحصیل تفاوتی ندارد تاکید کرد: طلاب و روحانیان از هر فرصتی برای انجام وظایف و ماموریت های خود در راستای تبلیغ دین و نشر معارف اسلامی استفاده می کنند.
آيت الله ممدوحي


آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به تعطیلات حوزه های علمیه در فصل تابستان،‌ این ایام را فرصتی مناسب برای انجام فعالیت های علمی،‌ تبلیغی، تحقیقی و پژوهشی طلاب و روحانیان دانست و بیان داشت: وضعیت طلاب در فصل تابستان متفاوت است، عده ای از طلاب و روحانیان به انجام کارهای علمی و تحقیقاتی خود مشغول هستند و عده ای نیز به سایر امور و ظایف می پردازند.

وی تصریح کرد: برخی از طلاب و روحانیان حوزه های علمیه نیز در فصل تابستان به شهرها و مناطق مختلف کشور سفر می کنند و به تبلیغ دین مبین اسلام،‌ نشر معارف اسلامی و تبین آموزه های دینی می پردازند.

آیت الله ممدوحی، با اشاره به ماموریت ها و رسالت طلاب و روحانیان در عصر کنونی تاکید کرد:‌ طلبه هیچ وقت و هیچگاه بیکار نیست و از هر موقعیت و فرصتی برای انجام وظایف و ماموریت های ذاتی خود استفاده می کند.

وی با بیان اینکه بیکاری برای طلاب و روحانیان معنایی ندارد تاکید کرد:‌ طلاب و روحانیان حوزه های علمیه،‌ قدر هر فرصتی را می دانند و به بهترین شکل ممکن در راستای نشر و تبلیغ دین مبین اسلام از آن بهره می گیرند.

این استاد حوزه علمیه قم،‌ با اشاره به اینکه فعالیت تبلیغی طلاب در فصل تابستان باید تنظیم و ساماندهی شود، خواستار برنامه ریزی مدیران حوزه و دست اندرکاران امر تبلیغ در این خصوص شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ابراز داشت:‌ متاسفانه در حال حاضر انسجام درستی در این راستا مشاهده نمی شود و اگر این موضوع ساماندهی شود،‌ آثار و ثمرات بسیار خوبی را به دنبال خواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پایان با بیان اینکه برای طلبه ایام تعطیل و تحصیل تفاوتی ندارد اظهار داشت: گاهی اوقات میزان استفاده طلاب و روحانیان از ایام تعطیل بیش از ایام تحصیل است. /924/پ202/ع

ارسال نظرات