۲۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۷۹۳۲۹
با حضور بانوان طلبه غیرایرانی؛

نخستین نشست علمی تخصصی انجمن زبان و ادبیات فارسی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین نشست علمی تخصصی انجمن زبان و ادبیات فارسی با موضوع اخلاق در ادبیات «مجلس گویی عرفا» در قم برگزار شد.
نخستین  نشست علمی تخصصی انجمن زبان و ادبیات فارسی در قم برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین نشست علمی تخصصی انجمن زبان و ادبیات فارسی با موضوع اخلاق در ادبیات «مجلس گویی عرفا» روز گذشته در مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی قم با حضور بانوان طلبه غیرایرانی برگزار شد.

در این نشست خانم بهیه احمدی، استاد حوزه و دانشگاه ضمن بیان توضیحاتی در باب فصاحت و بلاغت کلام و متکلم بیان داشت: عرفا سخنوران فصیح هستند و درتکلم با افراد، بسیار سلیس سخن می گویند.

وی در تعریف مجلس گویی عرفا بیان داشت: صاحبان اینگونه مجالس پیامبران، ادبا وعرفا می باشند که به بیان نکات اخلاقی، حکمت آموز و گویا که جلا دهنده روح آدمی است می پردازند.

احمدی ادامه داد: این سخنان برگرفته از ذهن فعال و اکتیو عارف است که بر عمق جان نفوذ می کند.
 
وی با اشاره به شخصیت برجسته عارف بزرگ ابوسعید ابوالخیر گفت: این عارف بزرگ شهره در برگزاری مجلس گویی ادیبانه وعارفانه می باشد و کتاب اسرار التوحید نیز تحفه ای از آن سخنان ارزشمند است.

این استاد دانشگاه در پایان به عظمت جایگاه عرفا در میان مردم اشاره کرد وافزود باید این سخنان را با گوش دل شنید و بر اجرای نکات اخلاقی آن تمام توان خود را به کار گرفت. /926/پ202/ص
ارسال نظرات