۲۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۷۹۲۷۲
در دیدار اعضای شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی مطرح شد:

تاکید آیت الله امینی بر ضرورت خودکفایی مددجویان کمیته امداد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم در دیدار با اعضای شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) بر ضرورت برنامه ریزی مسئولان این نهاد جهت خودکفایی مددجویان تحت پوشش تاکید کرد.
آيت الله ابراهيم اميني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله ابراهیم امینی امام جمعه موقت قم صبح امروز در دیدار با اعضای شورای مرکزی کمیته امداد در سخنانی مسئولیت در نظام اسلامی را متفاوت با دیگر نظام ها دانست و تاکید کرد: شغل و مسئولیت داشتن در جمهوری اسلامی افزون بر ارزشمند بودن آن مسئولیت آفرین نیز هست و اگر این مسئولیت درست انجام شد در پیشگاه خداوند ماجور خواهیم بود.

وی با قدردانی از تلاش ها و اقدامات مسئولان کمیته امداد امام خمینی جهت رفع مشکلات اقشار محروم ابراز داشت: مسئولیت ترمیم و جبران کردن مشکلات قشر محروم که شما عهده دار آن هستید کار بسیار ارزشمندی است.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تاکیدات امام راحل مبنی بر ضرورت توجه به اقشار محروم جامعه خاطر نشان کرد: امام راحل تاکید داشتند اقشار محروم و پابرهنه گان صاحبان اصلی انقلاب هستند و اگر آنها نمی بودند نظام پیروز نمی شد، در دفاع مقدس و دیگر صحنه های انقلاب نیز همین اقشار بیشترین نقش را ایفا کردند.

وی ابراز داشت: باید عنایت می شد که این قشر از این حالت بیرون بیایند، امام نمی خواست این قشر همیشه تحت تکفل یک نهاد باشد، بنده هم همین انتظار و امید را داشتم که مددجویان کمیته امداد در مدت زمان کوتاهی خودکفا می شدند.

آیت الله امینی با تاکید بر ضرورت خودکفا شدن مددجویان کمیته امداد گفت: این مهم که به طور نسبی بخشی از آن محقق شده است ولی این زندگی، زندگی آبرومند مورد انتظار امام نیست و مددجویان کمیته امداد باید روی پای خود بایستند.

وی ادامه داد: البته همت و کار و همچنین جدیت شما در این راستا بوده است اما باید بیش از گذشته در این راه تلاش کرد و مشکلات محرومان و مددجویان را حل کنیم.

امام جمعه موقت قم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تورم، گرانی و بیکاری خاطر نشان کرد: امروزه مساله گرانی و بیکاری غوغا می کند، طبقه مرفه جامعه هراسی ندارند، این طبقه محروم هستند که در این شرایط با دشواری هایی مواجه می شوند.

وی اضافه کرد: در این شرایط که گرانی وجود دارد باید میزان پرداخت مستمری کمیته امداد به مددجویان نیز متناسب با نرخ تورم باشد تا آنها بتوانند بر مشکلات فائق شوند.

آیت الله امینی افزود: در حال حاضر نیز مساله بیکاری به دو گونه در کشور وجود دارد، عده ای که سابق بر این کاری داشتند که حال بنا به دلایلی اخراج شده اند و همچنین اقشار تحصیل کرده جامعه که شغلی ندارند و ما باید به فکر شغل این افراد باشیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به محدویت امکانات و محدودیت ضوابط کمیته امداد خاطر نشان کرد: امیدواریم در سال همت مضاعف و کار مضاعف با تدبیر بیشتر و با همت و تلاش شما و دیگر مسئولان طوری برنامه ریزی کنیم که اهداف امام راحل تامین شود.

وی گفت: بیش از سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد اما انتظار امام که انتظار درست و بجایی نیز بوده است به طور کامل محقق نشده است و اگر همه همکاری می کردند وضع بهتر از این می شد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه ن حبیب الله عسگر اولادی نماینده مقام معظم رهبری در کمیته امداد و همچنین انواری سرپرست کمیته امداد گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این نهاد ارائه کردند./924/پ202/ج

ارسال نظرات