۲۳ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۷۹۱۱۸
با حضور بانوان طلبه غیرایرانی؛

مراسم بزرگداشت علامه امینی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت علامه امینی با حضور بانوان طلبه غیرایرانی در مدرسه عالی شهیده بنت الهدی قم برگزار شد.
نکوداشت علامه اميني در موسسه آموزش عالي شهيده بنت الهدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت فرا رسیدن سالروز ارتحال محدث فقیه، علامه امینی، صاحب کتاب ارزشمند «الغدیر»، مراسمی از سوی مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی، 23 فروردین‌ماه در  برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سیدعبدالله فاطمی نیا در این مراسم اظهار داشت: نوع مردم و مدعیان فضل بر این باوراند که علامه امینی یک تصدیق بلاتصور است.

وی با تاکید بر این مطلب که امروزه می بایست جوانان را نسبت به عظمت جایگاه علامه امینی مطلع کرد گفت: علامه امینی در کتابخانه نجف تا دیرهنگام به مطالعه و یادداشت برداری از نسخ خطی می پرداخت و تمامی احادیث را بررسی  و چنانچه سخن یا مطلبی در مورد حضرت علی (ع) مشاهده می کرد از آن نسخه بر می‌داشت.

استاد حوزه علمیه قم افزود: کتاب الغدیر یادگار گرانقدری از علامه امینی است که افزون بر علمی بودن این کتاب کرامات و تایید نیز در آن به چشم می‌خورد.

حجت‌الاسلام فاطمی نیا در ادامه استفاده از نسخ خطی، مطالعه فراوان در جمع آوری مطالب غدیر، جامعیت و مطلب یابی و بررسی انحرافات معاصر در موضوع غدیر را از جمله ویژگی های این کتاب دانست.

وی با اشاره به نثر کتاب الغدیر این نثر را فوق العاده ارزیابی کرد و افزود: از جمله ابعاد مهم در این نثر بعد ادب در آن می باشد که امروزه این نوع نثر، در نثرعرب در میان اساتید و طلاب به فراموشی سپرده شده است.

این استاد حوزه با بیان در دسترس بودن تنها 11 جلد از کتاب الغدیر گفت: این میزان تنها نیمی از این اثر ارزشمند است که طی مصائب بسیار توسط این عالم برجسته نوشته شده است.

وی در پایان علامه امینی را مجتهدی وارسته دانست و به بیان کراماتی از آن علامه پرداخت و بیان داشت: امیدواریم حوزه های علمیه سراسر کشور مهد پرورش چنین شخصیت های برجسته و وارسته ای باشند. /926/پ202/ص
ارسال نظرات