۲۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۷۸۹۸۷
منتشر شد؛

تجارت و نابرابری در بستر جهانی سازی

خبرگزاری رسا ـ کتاب تجارت و نابرابری در بستر جهانی سازی نوشته علیرضا لشگری از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.
کتاب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نویسنده کتاب تجارت و نابرابری در بستر جهانی سازی در تلاش است تا تجارت و نابرابری در بستر جهانی سازی را در قالب پنج فصل سامان دهی کند.

نخستین فصل این کتاب به تحولات تکنولوژیک؛‌ فرهنگ، اقتصاد و جامعه می پردازد و این موضوع را در قالب موضوعاتی چون جهانی سازی و فرهنگ محوری، جهانی سازی و اقتصاد محوری، جهانی سازی و حوزه قدرت و چهارچوبی برای تحلیل پرداخته است.

فصل دوم تجارت را بر اساس نظریه و واقعیت بر می رسد. در گزیده ای از این فصل می خوانیم:«تجارت بین الملل، در حالی که عوامل تاثیر گذار و مهم دیگری وجود دارند،معلوم نیست برابر ساز باشد؛ بنابراین این ادعا که تجارت بین الملل می تواند شکاف در آمدی و به خصوص درامد سرانه میان کشورهای فقیر وغنی را کاهش دهد، به هیچ وجه اثبات شده نیست؛ به سخن دیگر، امکان دارد کماکان منافع حاصل ازتجارت بسیار نابرابر تقسیم شود.»

در سومین فصل گسترش تجارت ونابرابری را در سه عنوان نابرابری در آینه شاخص ها، جنبه های غیر اقتصادی نابرابری و اختلاف نظر پیرامون کاهش یا افزایش نابرابری بررسی می کند.

راه های تاثیر تجارت بر نابرابری عنوان فصل چهارم است و در فصل پنجم نیز به تحولات اخیر و آثار آن پرداخته است.

کتاب تجارت و نابرابری در بستر جهانی سازی نوشته علیرضا لشگری در 196 صفحه و با شمارگان 1000 نسخه برای نخستین بار از سوی پژوهشگاه حوزه ودانشگاه منتشر شده است./916/ن601/ع

ارسال نظرات