۱۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۷۸۷۳۲

ماهنامه اطلاع رسانی معارف منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ماهنامه معارف، ویژه اساتید و گروه های معارف اسلامی دانشگاه های کشور از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها منتشر شد.
مجله معارف اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پرتویی از خورشید که به انقلاب اسلامی در گذشته حال و آینده پرداخته، نخستین بخش این ماهنامه است.

هست ها و بایدهای پژوهش های حدیثی در منظومه علوم اسلامی درگفتگویی با آیت الله محمدی ری شهری بررسی شده است.

در بخش بر بال قلم به مطالبی چون گفتمان امامت؛ مناظره ای پیرامون غدیر در کلام الهی و مهجوریت قرآن و راه های زدودن آن پرداخته است.

در بخش واژه شناسی به بازنگری واژه شقاوت می پردازد و در بخش دیگری باعنوان پرسمان به چیستی علوم انسانی و چرایی بازنگری در آن مورد کنکاش است.

درگزیده ای از این مطلب آمده است:«علوم اجتماعی موجود، نه همه علوم اجتماعی است و نه تنها شکل آن. بومی سازی به این ترتیب، دعوت جهانی کردن و استقلال علم نیز هست. نفی استعمار ونژاد گرایی غربی، پس از دوره استعمار، با آوردن نگاه ها و مفاهیم غیر تجربی، از عناصر مورد نظر در بومی سازی علم است.»

من از مصاحبت آفتاب می آیم، یادی از قرآن شناس معاصر علامه کمالی دزفولی، تازه های نرم افزار، مفاخر معاصر در فضای مجازی، پیشینه مطالعات اسلامی درغرب و اخبار از دیگر بخش های این نشریه می باشد.

شماره جدید ماهنامه معارف ویژه اساتید و گروه های معارف اسلامی دانشگاه های کشور به مدیر مسئولی سید حسین رکن الدینی و سردبیری جواد پاینده به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در اسفند ماه سال گذشته منتشر شده است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی به آدرس
www.maarefmags.ir  مراجعه کنند./916/ن601/ع

ارسال نظرات