۱۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۷۸۷۰۹

مجوز چاپ بیش از 6 میلیون و 800 هزار جلد قرآن در سال 88 صادر شد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش، پژوهش و نظارت بر چاپ و نشر قرآن از صدور مجوز چاپ بیش از 6 میلیون و 800 هزار جلد قرآن در سال گذشته خبر داد.
قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد حاجی شریف، معاون آموزش، پژوهش و نظارت بر چاپ و نشر قرآن گفت: در سال 1388 حدود 18 هزار جزء از قرآن که شامل قرآن های کلی یعنی 30 جزئی و قرآن های جزئی یعنی کمتر از 30 جزء شامل جزء سی قرآن، سوره انعام (تحت عنوان ختم سوره انعام)، سوره یس(تحت عنوان ختم سوره یس) و سوره الرحمن و همچنین جزواتی که در آن چند سوره از قرآن بوده، تصحیح شده است.

معاون آموزش، پژوهش و نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم افزود: در سال گذشته تعداد 6 میلیون و 843 هزار و 450 جلد مجوز چاپ قرآن شامل قرآن های کلی و جزیی را صادر کردیم.

حاجی شریف خاطر نشان کرد: آنچه که قابل توجه است، تشکیل پرونده جدید برای 212 قرآن در اداره کل نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم جهت بررسی و اظهار نظر است که در بین این قرآن ها 7 جلد قرآن نفیس موزه ای بود که مربوط به قرون گذشته است و 9 قرآن جدید که توسط خوشنویسان کشور کتابت شده و از این 9 جلد، 5 جلد به خط نسخ و 3 جلد به خط نستعلیق و 1 جلد به خط ثلث است.

بنابرگزارش روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم وی اظهار داشت: سازمان دارالقرآن الکریم در سال 1388 اقدام به کتابت قرآن توسط یکی از خوشنویسان ایرانی کرد که این قرآن در سال جاری با ترجمه آیت الله مکارم شیرازی و ترجمه حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین انصاریان چاپ و توزیع خواهد شد. /909/د102/ع


ارسال نظرات