۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۷۷۹۳۸

تنها 650 مدرسه در آذربایجان شرقی امام جماعت دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: نماز جماعت تنها در 650 مدرسه این استان به امامت روحانی صورت می‌گیرد.
تنها 650 مدرسه در آذربایجان شرقی امام جماعت دارد


به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، فیروز رضایی، رییس سازمان آموزش و پررورش آذربایجان شرقی، عصر روز گذشته در همایش خیران مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی گفت: نهصد مدرسه در آذربایجان شرقی نمازخانه ندارند. از این رو خواستار مشارکت خیران در امر نمازخانه‌سازی هستیم.

رضایی در زمینه برپایی نماز جماعت در مدارس اظهار داشت: نماز جماعت هم‌اکنون در 3 هزار و 600 مدرسه استان برگزار می‌شود که در 650 مدرسه به امامت روحانی صورت می‌گیرد و در باقی مدارس نیز توسط همکاران این فریضه به جا آورده می‌شود.

وی در ادامه به روند ساخت نمازخانه در مدارس استان اشاره کرد و اظهار داشت: پنج هزار ساختمان آموزش در استان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 300 واحد دارای نمازخانه هستند که ششصد واحد در چهار سال گذشته در دولت نهم ساخته شده است.

رضایی همچنین به کمبود مکان مناسب و استاندارد برای اقامه نماز در مدارس روستایی استان اشاره کرد و گفت: این کمبودها ایجاب می‌کند که مسؤولان و از همه مهم‌تر خیران در این عرصه وارد شده و کاری انجام دهند.

وی، نهادینه کردن هر ارزشی را از دوران کودکی و سنین پایین دارای اهمیت دانست و افزود: نهادینه شدن هر ارزشی باید از کودکی صورت گیرد تا از این طریق دغدغه انحراف در سنین بالا کاهش یافته و جامعه سلامت بماند./935/پ202/س

ارسال نظرات