۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۷۷۹۱۳
امام جمعه قم:

مدیریت کشور از متن جهاد، ایثار و شهادت برخواسته است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قم بر ارائه خدمات فرهنگی به خانواده شهدا و ایثارگران تأکید کرد و گفت: بسترهای لازم برای ارائه خدمات فرهنگی به خانواده شهدا مهیا شود تا همواره بتوانند این مدال افتخار را حفظ کنند.
2/ حجت الاسلام والمسلمين محمد سعيدي امام جمعه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم در مراسم تجلیل از خادمان ایثار و شهادت استان قم که شنبه شب، 22 اسفندماه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) برگزار شد درباره ارزش و اهمیت عمل صالح و کار خیر، ارزش و اهمیت خیر رسانی و خدمت رسانی به مؤمنان و خدمت به شیهدان و خانواده شهدا به خصوص در عرصه فرهنگ سخن گفت.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم افزود: کسی که عمل صالح انجام دهد، مؤمن هم باشد و مؤمنانه عمل صالح انجام دهد، عملش نزد خداوند متعال ارزش دارد و هرکاری که از دید دیگران صالح است، اما روح ایمانی بر آن حاکم نباشد به درگاه خدا ارزشی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان این‌که کمک به بندگان خدا برای رضای خدا ارزش بسیار بالایی دارد چه رسید به این‌که فرد کمک شونده انسان مؤمنی باشد و فرد مؤمن نیز ایثارگر در راه خدا باشد به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: کسانی که در راه خدمت به خانواده شهدا گام بردارند، خداوند ثواب مجاهدین فی سبیل الله را به آنان می دهد.

وی در ادامه سخنان خود بر ارائه خدمات فرهنگی به خانواده شهدا و ایثارگران تأکید کرد و ابراز داشت: بخش فرهنگ از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مقدم بر تمام خدمات و فعالیت های سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی اظهار داشت: سستی در خدمت به رشد و تعالی فرهنگی خانواده شهدا عواقب ناگواری دارد، از این رو بستری فراهم شود تا خانواده شهدا و کسانی که با این سازمان در ارتباط هستند خدا را بهتر بندگی کرده و همواره مدال افتخار خود را حفظ کنند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب «حیات، عزت و اقتدار جامعه اسلامی ایران بلکه بیداری و سربلندی مسلمانان در سراسر جهان مرهون فدکاری این فرزندان شایسته میهن و نزدیکان آنها است»، تصریح کرد: همانطور که شهدا آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، خانواده شهدا نیز آبروی نظام هستند و باید به امور معنوی و فرهنگی آنان رسیدگی شود.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که نوع مدیریت کشور از متن جهاد، ایثار و شهادت برخواسته است، گفت: بر همه مسؤولان لازم است در هر موقعیتی که هستند برای حفظ دین، مذهب، انقلاب، رهبر و شهیدان تلاش کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از امکاناتی که در اختیار دارید برای خدمت به قرآن و عترت استفاده کنید و بدانید از همه سزاوارتر برای خدمت به حضرت ولی‌ عصر(عج)، خدمت به خانواده شهدا است. /920/

ارسال نظرات