۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۷۷۱۱۲
مدیر مرکز اسلامی هامبورگ:

باید برای تبلیغ دین اسلام در عرصه‌های بین‌اللملی تلاش بیشتری صورت گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه ما در حال حاضر بهترین فرصت را برای تبلیغ احکام و معارف اسلامی در اختیار داریم تصریح کرد: باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم و معارف اسلامی را به دنیای تشنه معنویت منتشر کنیم.
حجت الاسلام و المسلمين رضا رمضاني، مدير مرکز اسلامي هامبورگ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی عضو مجلس خبرگان رهبری و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ، عصر چهارشنبه در نشست راهبرد تبلیغی روحانیت شیعه در عرصه بین الملل که در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، در سخنانی با اشاره به رشد معنویت و موج اسلام خواهی در دنیا ابراز داشت: در دهه های اخیر رشد اسلام و مسلمانان در دنیا و اروپا گسترش چشمگیری یافته است.

وی با بیان اینکه ما در حال حاضر بهترین فرصت را برای تبلیغ احکام و معارف اسلامی در اختیار داریم تصریح کرد: باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم و معارف اسلامی را به دنیای تشنه معنویت منتشر کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: مراکز شیعی و سنی در دنیا از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است که باید برای تبلیغ دین مبین اسلام در عرصه های بین المللی از این ظرفیت ها استفاده کرد.

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ در ادامه خواستار سرمایه گذاری لازم در راستای تاسیس مدارس اسلامی در غرب شد و گفت: در بسیاری از کشورهای غربی مدرسه اسلامی وجود ندارد و با توجه به اقبال جهانی به سوی معنویت و اسلام، تاسیس این مراکز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امروزه در غرب و اروپا تلاش های جدی برای مقابله با اسلام صورت می گیرد و باید برای مقابله با این نقشه ها استراتژی مشخصی داشته باشیم.

وی فرقه های وهابیت و بهائیت را از جمله فرقه های فعال در اروپا دانست که علیه اسلام ناب مشغول فعالیت هستند و گفت: فرقه منحرف وهابیت اساسا برای ضربه زدن به اسلام تشکیل شد و ضربه ای که اسلام از این فرقه خورده از هیچ گروهی نخورده است.

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ با انتقاد از اقدامات غیر منطقی این فرقه منحرف بیان داشت: اینها با صدور فتواهایی که هیچ پایه و مبنای فقهی ندارد چهره خشنی از اسلام معرفی کرده اند و خطر جدی برای دنیای اسلام هستند و اهل سنت هم از دست آنها به ستوه آمده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی احزاب و گروه های ضد اسلامی را از دیگر تهدیدات دین اسلام در غرب دانست و تاکید کرد: مقابله با اسلام به صورت تئوری و علمی از جمله نقشه های مهم دشمنان برای مقابله با موج اسلام خواهی است که امروز دنیا را فراگرفته است؛ از این رو آنها به دنبال رواج اسلام هراسی و ایران هراسی هستند.

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ بیان داشت: امام راحل با درایت و تیز بینی که داشتند تفسیر بسیار جامع و کاملی از اسلام ارائه دادند و امروز این موج در دنیا فراگیر شده است و تحقق تمدن اسلامی در دنیا باید به گونه ای باشد که احیاگر تمدن اسلامی مورد نظر امام(ره) باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تبلیغ در غرب را نیازمند شناخت دقیق موقعیت فرهنگی و جغرافیایی این مناطق دانست و بیان داشت: تبلیغ در غرب بدون آشنایی با فرهنگ مردم این منطقه هیچ گونه ثمری نخواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری توجه به ابزارهای تبلیغی را از دیگر ضروریات تبلیغی در غرب دانست و افزود: امروز دنیا تشنه عقلانیت و معنویت ، منطق و معارف ناب اسلامی است و اگر با این دید وارد عرصه تبلیغ اسلام شویم توفیق بیشتری نصیب ما خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه، شناخت مبانی غرب، حضور نخبگان و فرهیختگان در همایش ها و سمینارهای مختلف، ایجاد مدارس اسلامی، توجه به موقعیت های فرهنگی و ورود طلاب و فضلای فاضل به عرصه تبلیغی را از دیگر ضروریت هایی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد. /924/پ202/ص


ارسال نظرات