۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۷۶۹۴۴
آیت الله علوی گرگانی:

تسلط به مبانی فقهی برای تجار ضروری است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی با اشاره به روایاتی گفت: صبر و شکیبایی در برابر سختی ها همچون زره ای است که انسان را در برابر بلایا امتحان و محافظت می کند.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، ظهر امروز سه شنبه، در دیدار با جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی، در سخنانی با اشاره به روایاتی، درد مردم زمان پیامبر(ص)را جهل آنان دانست و تاکید کرد: حضرت محمد(ص) با وجود اینکه مردم او را اذیت می کردند، اما هیچ گاه امت خود را نفرین نکرد و برای آنها از درگاه احدیت طلب مغفرت کرد.

آیت الله علوی گرگانی در ادامه آشنایی با مسائل دینی را شرط ابتدایی برای ورود به هر کاری خواند و تاکید کرد: به عنوان مثال فردی که قصد ورود به عرصه کار و تجارت را دارد اگر به مبانی فقهی آن تسلط نداشته باشد در آتش ربا گرفتار خواهد شد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم درادامه با قرائت آیات و روایاتی صبر در برابر سختی ها را از جمله ویژگی های بارز فرد مسلمان خواند و اضافه کرد: همه باید در برابر بلایا و سختی ها صبور باشیم و بدانیم که یک روز خوشی و روزی دیگر هم سختی است و نباید خود مان را در برابر بلایا و مصیبت ها ببازیم.

آیت الله علوی گرگانی بیان داشت: صبر و شکیبایی در برابر سختی ها همچون زره ای است که انسان را در برابر بلایا امتحان و از او محافظت می کند.

استاد حوزه علمیه قم همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه نظام اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران زیر سایه حضرت ولی عصر(عج) قرار دارد و ما خوشحال هستیم که رعیت این بزرگوار هستیم.

آیت الله علوی گرگانی در ادامه با یادآوری روایتی از امام باقر(ع) تصریح کرد: کسی که در درون خود دستگاهی برای کنترل اعمال نداشته باشد هیچ موعظه و نصیحتی در او اثر نخواهد داشت. /924/پ202/ص

ارسال نظرات