۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۷۶۷۵۹
مسؤول‌ معاونت تبلیغ حوزه علمیه‌ در آذربایجان شرقی:

متولی اعزام مبلغان نیازمند متولی واحد است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم در آذربایجان شرقی گفت: فعالیت های موازی نهادهای مختلف در اعزام مبلغ، هدر‌رفت انرژی تبلیغی را به همراه دارد.
اعزام مبلغ / تبليغ


حجت الاسلام میکائیل صفایی، مسؤول دفتر معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم در آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح موانع و راهکارهای ارتقای فعالیت مبلغان دینی پرداخت.

وی گفت: برنامه های تبلیغی این معاونت در اعزام مبلغان با اولویت مناطق محروم و دورافتاده در سراسر استان صورت می گیرد؛ اما با این وجود سازمان‌ها و نهادهای مختلفی نیز در این زمینه فعالیت می کنند.

حجت الاسلام صفایی با تأکید بر این‌که بحث اعزام مبلفان نیازمند یک متولی واحد است، افزود: فعالیت موازی نهادهای مختلف در اعزام مبلغ به اتلاف انرژی تبلیغی منجر می شود.

مسؤول دفتر معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم در آذربایجان شرقی تأکید کرد: فعالیت‌های موازی و جزیره‌ای هر یک از این مراکز، ضعف در عرصه تبلیغات دینی و البته سر درگمی طلاب و مبلغان را به همراه دارد.

حجت الاسلام صفایی با بیان این‌که باید برنامه جامعی در زمینه سازماندهی و اعزام متمرکز، هدفمند و تخصصی طلاب تدوین شود، تأکید کرد: با تحقق این مهم از هدر رفتن نیروی تبلیغاتی دینی که در سطح وسیعی نیز صورت می گیرد، کاسته می شود.

مسؤول دفتر معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در آذربایجان شرقی گفت: در این راستا همکاری و هماهنگی بزرگان حوزوی و برنامه‌ریزان فرهنگی و آموزشی کشور نیز ضروری و مهم است./935/ت302/س

ارسال نظرات