۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۷۶۶۳۰
رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی:

به متقاضیان تأسیس دفاتر فرهنگی و قرآنی وام پرداخت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور، اعلام کرد: کسانی که بخواهند دفاتر فرهنگی و قرآنی بازگشایی کنند، مجوز و وام مورد نیاز به آنان پرداخت می‌شود .
حجت‌الاسلام حميد محمدي، مشاور وزير ارشاد در امور قرآني و رئيس مرکز هماهنگي،
به گزارش خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت ‌الاسلام حمید محمدی، مشاورز وزیر ارشاد و رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور، روز گذشته در جلسه‌ای با فرماندار شهرستان زابل که در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: به منظور اشاعه فرهنگ معارف اسلامی و قرآنی و جذب و شکوفایی استعدادهای نهفته جوانان، کسانی که بخواهند دفاتر فرهنگی و قرآنی بازگشایی کنند، مجوز و وام مورد نیاز به آنان پرداخت می‌شود .

وی، همچنین با بیان اینکه، منطقه سیستان از جایگاه و ارزش والایی در کشور برخوردار است، قول مساعدت برای جذب و ارتقای وضعیت فرهنگی منطقه داد .

حسین کیخا، فرماندار شهرستان زابل، نیز در این جلسه با تبریک دستگیری عبدللمالک ریگی عامل فتنه و ناامنی در استان سیستان و بلوچستان و تروریست بین‌المللی، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان یک مدل و الگوی برتر سیاسی، نظامی و امنیتی در جهان مطرح است و با دستگیری این شرور برای همیشه، خیمه یاس و ناامیدی در اردوگاه دشمن برپا شد .

وی، با بیان اینکه، مردم دارالولایه سیستان در عرصه‌های مختلف با حضور فعال خود، حماسه‌ای جاوید خلق کردند، افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه سیستان و هم ‌مرز بودن آن با دو استان افغانستان و نیز مشکلات امنیتی و اجتماعی که در آن کشور وجود دارد، نگاه مسؤولان به منظور مبارزه جنگ نرم دشمنان، نگاه ویژه است .

کیخا، تأکید کرد: با توجه به اینکه هدف اصلی دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب در جنگ نرم، تغییر فرهنگ جوانان ولایتمدار و دین باور ایران اسلامی است از این رو توجه و گسترش فرهنگ غنی سیستان و پیشینه تاریخی این منطقه و اشاعه فرهنگ این خطه به نسل جوان ضروری است .

وی، خاطر نشان کرد: مردم فهیم و شریف سیستان دوران تلخ خشکسالی را صبورانه تحمل کرده و هرگز از منطقه خارج نشده‌اند .

گفتنی است، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سفر به منطقه سیستان، به همراه فرماندار و جمعی از مدیران شهرستان زابل از کانون فرهنگی قرآنی این شهر و دفاتر آن نیز بازدید کرد ./940/پ202/ص

ارسال نظرات