۰۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۷۵۸۲۹

شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی

خبرگزاری رسا ـ کتاب شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی(ع) تالیف آیت الله جوادی آملی به همت انتشارات اسراء منتشر شد.
شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی(ع) محصول بحث هایی است که آیت الله جوادی آملی به عنوان شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی در ایام محرم بیان کرده‌اند که پس از تنظیم مباحث و ملاحظه نهایی و اضافات صورت گرفته به جامعه عملی عرضه شده است.

اندیشه بلند سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) که در قیام با شکوهش متبلور گشت، نمادها و ظهورات مختلفی دارد. از چهره‌های باطن نهضت حسینی تفکر عقلی و عقلانیت نهفته در آن است. آیت‌الله جوادی آملی از این منظر، نهضت حسینی را مورد تحلیل و بررسی قرار داده‌ است، تا چهره باطنی نهضت که عقل و عقلانیت اصیل و مستحکم و تثبیت شده با مصباح وحی است، وضوح بیشتری یابد.

کتاب «شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی» مشتمل بر دو بخش است؛ بخش اول: کلیات، که در فصل نخست به تبیین سیره امام‌ حسین ‌(ع) اشاره شده و در فصل دوم به پیام نهضت آن حضرت پرداخته شده است.

بخش دوم اثر نهضت حسینی از شش فصل، «شکوفایی عقل»، «رهبران الهی شکوفاگران عقل»، «اقدامات مخالفان شکوفایی عقل»، «قیام حسینی برای شکوفایی عقل»، «اثر قیام حسینی در شکوفایی عقل» و «تداوم اثر قیام حسینی برای شکوفایی» عقل تشکیل شده است.

کتاب «شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی» تالیف آیت الله جوادی آملی برای نخستین بار در سال جاری از سوی انتشارات اسراء منتشر شده است./916/ن601/ع

ارسال نظرات