۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۷۵۵۵۸۴
آیت الله اعرافی در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش قم:

حمایت از نهاد آموزش و پرورش را برای خود تکلیف می دانم

حمایت از نهاد آموزش و پرورش را برای خود تکلیف می دانم
مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را به عنون یک تکلیف می دانم، گفت: در هر سفر استانی، نشست و جلسه ای، جایی که بحث آموزش و پرورش باشد، حمایت جدی خودم را از این نهاد مقدس دارم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم و رئیس سازمان نوسازی مدارس استان، در سخنانی اظهارکرد: در ابتدا جا دارد از جامعه بزرگ خیرین تشکر و قدردانی داشته باشم که پیرامون مسائل مربوط به آموزش و پرورش از بعد سخت افزاری همیشه در میدان هستند و این نهاد انقلابی و مهم نظام اسلامی را کمک می کنند.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: همیشه و در عرصه های مختلف خطاب به دستگاهها و نهادهای متعدد بارها تأکید داشته ام که باید نسبت به نهاد تعلیم و تربیت یک نگاه ویژه و اولویت‌دار داشته باشند و آموزش و پرورش اولویت اولشان قرار گیرد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه و مسائل مربوط به بودجه مدافع دائمی آموزش و پرورش بودم چرا که حمایت از این نهاد را برای خود تکلیف می دانم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی هستند و نقش آموزش و پرورش در این اصل بسیار پررنگ تر و مؤثر تر است، لذا هر چه برای این نهاد سرمایه گذاری کنیم، ضرر نکرده ایم و بلکه آینده ایران اسلامی را با تربیت جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی تضمین کرده ایم.

مدیر حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به جامعه خیرین، گفت: بعد از انقلاب اسلامی و حتی پیش از آن، شاهد مشارکت مردمانی خیرّ در عرصه های مختلف مدرسه سازی بوده ایم که این مهم بعد از استقرار حکومت اسلامی توسط حضرت امام خمینی(ره) رنگ و بوی جدّی تری به خود گرفت تا به امروز هر جا که کار را به مردم سپردیم و آنان مشارکت کردند، نتیجه اش مطلوب نظام اسلامی شد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی، شعار امسال را «جهش تولید با مشارکت مردم» نامیدند، مشارکت مردم یک راهبرد کلان و اساسی در عرصه های مختلف است و نقش سرچشمه‌ای دارد؛ اعتماد به مردم و واسپاری برخی امور به مردم همچون صنعت خودرو و خیلی از مسائل اقتصادی می تواند گرهگشا باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: اصل مشارکت، اصلی راهبردی است و در امر آموزش و پرورش سرآمد این مشارکت حضور خیرین عزیز می باشد که امید است علاوه بر مشارکت سخت افزاری در عرصه های نرم افزاری ورود کنند و کمک رسان نهاد تعلیم و تربیت باشند.

ارسال نظرات