۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۷۵۴۶۹۶

کاهش قیمت نفت با عقب‌نشینی اسرائیل از جنوب غزه

کاهش قیمت نفت با عقب‌نشینی اسرائیل از جنوب غزه
تحلیلگران می‌گویند رژیم صهیونیستی برای کم کردن تنش‌ها پس از کشته‌شدن فرماندهان ارشد ایرانی از جنوب غزه عقب‌نشینی کرده و این اقدام قیمت نفت را به زیر 90 دلار رسانده است.
پس از اینکه اسرائیل سربازان بیشتری را از جنوب غزه خارج کرد و وارد گفت‌وگوهای جدید آتش‌بس احتمالی شد، قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی بیش از یک دلار کاهش یافت.
اسرائیل و حماس در آستانه تعطیلات عید فطر، گروهایی به مصر اعزام کردند تا در مورد آتش‌بس احتمالی مذاکره کنند. این اقدام قیمت نفت را که هفته گذشته 4 درصد رشد کرده بود، کاهش داد.
قیمت نفت برنت با یک دلار و 29 سنت کاهش به 89.88 دلار در هر بشکه رسید و نفت خام آمریکا با یک دلار و 17 سنت افت قیمت، 85.74 دلار فروخته شد.
تحلیلگر بانک IG، تونی سایکامورا می‌گوید، به نظر می‌رسد، اسرائیل احتمالا به خاطر افزایش فشارهای بین‌المللی و کم کردن تنش‌ها پس از کشته شدن فرماندهان ارشد ایران در سوریه، تمامی نیروها به جز یک تیپ را از جنوب غزه خارج کرده است.
اما تحلیلگر مستقل مستقر در اوکلند، تینا تنگ می‌گوید: «این می‌تواند فقط یک عقب‌نشینی موقت باشد چراکه این رویداد هیچ تغییر اساسی ایجاد نکرده است.»
با این حال، تحلیلگران گلدمن ساکس انتظار دارند که در سناریوی قوی بودن تقاضا و اینکه هیچ خطر ژئوپلتیکی در عرضه اختلال ایجاد نکند، قیمت نفت برنت زیر 100 دلار در هر بشکه باقی بماند و افزایش ظرفیت مازاد سبب شود تا اوپک تولید را در سه ماهه سوم افزایش دهند.
منبع: فارس
برچسب ها: نفت اسرائیل غزه
ارسال نظرات