۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۷۵۴۳۳۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

لزوم برنامه ریزی برای حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس

لزوم برنامه ریزی برای حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس
حجت الاسلام والمسلمین حسینی تأکید کرد که از زکات مستحبی می‌توان برای انجام تبلیغات راهپیمایی روز قدس استفاده داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای زکات شهرستان کاشان در سال جاری گفت: علاوه بر نماز و دعا و توبه شب قدر، پرداخت صدقه از مستحبات شب بیست سوم ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: برای اجتماعات بزرگ شب‌های احیاء باید این امکان فراهم شود تا با قرار دادن صندوق‌های صدقات نسبت به جمع آوری صدقات مومنان در شب‌های قدر اقدام شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه متصدیان دریافت زکات و مومنان زکات دهنده باید متوجه باشند زکات مال خدا است و به صورت اعتباری نزد ما است، گفت: خداوند در آیه ۷ سوره حدید می‌فرماید، از آنچه که خدا به عنوان مال در اختیار شما قرار داده است انفاق کنید.

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۳۳ سوره نور نیز می‌فرماید، از مال خدا و هرچه که دارید و در اختیار شما است به فقرا و نیازمندان انفاق کنید، چرا که آنچه انفاق می‌کنید از آل الله است که نزد ما قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: خداوند در آیه ۷۸ قصص نیز می‌فرماید، برخی می‌گویند آنچه که داریم با علم خود به دست آورده ایم از این رو وقتی می‌خواهند زکات و خمس خود را پرداخت کنند تصورشان این است که خمس و زکات یک کار من درآوردی است و امتناع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی نماز را پیوند با خدا می‌دانند و زکات را پیوند با مردم می‌دانند، افزود: زکات هم تحکیم با خدا است و هم در ذیل تحکیم با خدا تحکیم با بندگان خدا است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: کسانی که اموال خود را با قصد غربت انفاق کرده و رضایت خدا را کسب می‌کنند به نوعی پیوند با خدا است، ضمن اینکه دستگیری از مردم نیز پیوند با مردم است.

وی به لزوم تقویت این باور که به هر میزان انفاق کنید خداوند آن را جانشین و جبران می‌کند تأکید کرد و اظهار داشت: خداوند آنچه را انفاق می‌کنید نه تنها به اندازه‌ای که انفاق کردید بر می‌گرداند، بلکه هفتصد برابر و حتی بیشتر جبران می‌کند. 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه از زکات مستحبی می‌توان برای انجام تبلیغات راهپیمایی روز قدس هزینه کرد، افزود: تلاش کنید تا امسال راهپیمایی روز قدس با شکوتر از سال‌های قبل برگزار شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات