۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۷۵۳۷۵۴
آیت الله فقیهی مطرح کرد؛

تأثیر توجه به دعا‌های معصومین در کنترل نفس اماره

تأثیر توجه به دعا‌های معصومین در کنترل نفس اماره
استاد اخلاق حوزه علمیه با تاکید براینکه توجه به معارف و معانی دعا‌های مأثوره در کنترل نفس اماره بسیار موثر است، گفت: انسان نیاز دارد در طول شبانه روز لحظاتی را با خداوند خلوت کند و افکار، خیالات و دلبستگی‌ها را کنار بگذارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله فقیهی عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) شب نهم ماه مبارک رمضان در حسینیه امام خمینی (ره) قم ضمن بیان اینکه منازل سفر دنیا برای انسان قطعی است، اظهار داشت: طی کردن این منازل قوای بدنی را ضعیف می‌کند؛ امام سجاد علیه السلام منازلی که در دنیا طی می‌شود را در دعای ابوحمزه ثمالی بیان کردند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با تاکید براینکه توجه به معارف و معانی دعا‌های مأثوره در کنترل نفس اماره بسیار موثر است، افزود: انسان در زندگی مادی نیاز‌های طبیعی دارد که باعث انس می‌شوند؛ در روایات آمده که انسان با چیزی زندگی می‌کند که آن را دوست دارد؛ آن‌چیزی که انسان در دنیا با آن انس دارد در خانه قبر وجود ندارد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با تاکید براینکه انس با خداوند در دنیا حاصل می‌شود، ابراز کرد: انسان نیاز دارد در طول شبانه روز لحظاتی را با خداوند خلوت کند و افکار، خیالات و دلبستگی‌ها را کنار بگذارد؛ در این خلوت ممکن است اعمال عبادی را انجام دهد و ممکن است هیچکدام از این کار‌ها را انجام ندهد.

استاد اخلاق حوزه علمیه اساس تربیت اخلاقی و کنترل غضب و شهوات را تفکر در مورد آینده دانست و تصریح کرد: نماز می‌تواند تمرینی برای خلوت و انس با خداوند باشد؛ انس با خداوند تمرین زیادی نیاز دارد و اگر در این دنیا انس با خدا حاصل نشود شب اول قبر خیلی برای انسان سخت خواهد بود مگر اینکه عنایات خداوند شامل انسان شود.

ارسال نظرات