۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۵۳۵۲۸
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

حجت‌الاسلام طباطبایی عالمی بصیر، در خدمت مردم و بی ادعا بود/ انقلاب اسلامی مرهون اخلاص و ایثار مراجع تقلید و علما است

حجت‌الاسلام طباطبایی عالمی بصیر، در خدمت مردم و بی ادعا بود/ انقلاب اسلامی مرهون اخلاص و ایثار مراجع تقلید و علما است
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی، عالمی بصیر، در خدمت مردم و بی ادعا بود، گفت: انقلاب اسلامی مرهون اخلاص و ایثار مراجع تقلید و علما است که مرحوم آقای طباطبایی از جمله آنها بود.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید مهدی طباطبایی، استاد اخلاق و خطیب و نماینده فقید مجلس شورای اسلامی، با حضور اقشار و گروه های مختلف مردم، به ویژه جمع کثیری از ائمه جماعات مساجد و استادان و طلاب حوزه های علمیه، در مسجد حضرت موسی بن جعفر علیهماالسلام (واقع در تهران، خیابان هفده شهریور، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، منطقه غیاثی) برگزار شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید مهدی طباطبایی، استاد اخلاق و خطیب و نماینده فقید مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جایگاه ویژه ماه رمضان در میان سایر ماه های سال، گفت: خداوند با این ماه، فرصت بخشش را به بندگان خود، اهدا کرده است و این، اوج مهربانی و گذشت است. 
 
این استاد اخلاق و مدرس حوزه علمیه قم اضافه کرد: همین که ما در ماه رمضان، با تک تک اذکار و نفس کشیدن مان، ثواب می کنیم، یعنی اوج عشقی که خداوند نسبت به ما دارد. ما نباید مدام درباره عذاب و گناه سخن بگوییم. خداوند تا این حد مهربان است و رحیم است و رحمان است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در ادامه درباره شرایط کشور و برای از مسائل اخلاقی و فرهنگی سخن گفت و اشاره کرد: تذکر دادن نسبت به بی حجابی وظیفه شرعی ما است و باید از آمران به معروف و ماهیان از منکر حمایت شود. متاسفانه قوانین در کشور به خوبی از این موضوع حمایت نمی کند.
 
این مدرس حوزه علمیه قم در ادامه به بررسی جایگاه مهم مراجع تقلید و علما در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی، اشاره کرد و گفت: تمام تلاش دشمنان در سال های اخیر از جمله در اتفاقات سال گذشته، ضربه زدن به جایگاه روحانیون است. دشمن به خوبی از عظمت کار روحانیون خبر دارد و اخیرا در فضای مجازی دوباره شاهد حمله به یک روحانی هستیم که به وظیفه و رسالت دینی خود عمل کرده است.
 
وی اضافه کرد: مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سید مهدی طباطبایی، نمونه بارز عالمی است که بصیر بودند و هر جا لازم بود، سخن می گفتند و اقدام می کردند و مبارزه می کردند. ایشان دست از باورهای دینی شان نمی کشیدند ولو به زندان افتادند و شکنجه می شدند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین آقای طباطبایی رحمت الله علیه، اگر همچنان نامش و خدمات شان زنده نگه داشته می شود، به دلیل اخلاص و تقوی و مردم داری بود. ایشان سخن تلاش می کرد، فریفته دنیا و مقامات دنیوی نشوند. آقای طباطبایی رضوان الله تعالی علیه، در زمینه خدمت به نیازمندان نیز فوق العاده بودند. ایشان خیریه بسیار بزرگ و منسجمی تشکیل دادند که همچنان با مدیریت حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید محمد طباطبایی، خطیب توانا و امام جماعت فرهیخته مسجد حضرت موسی بن جعفر علیهماالسلام، اداره می شود و در طول سال، بی وقفه فعال است، و به صدها خانواده مستمند، خدمت می کند.
ارسال نظرات