۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۵۵۳۴۴۸
استاد حوزه علمیه:

امام زمان بعد از ظهور به مادرش حضرت زهرا اقتدا می کند

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به صبر، دفاع از ولایت و دفاع از مظلوم به عنوان شباهت های قیام امام زمان(عج) و دوران زندگی حضرت زهرا(س) تأکید کرد که امام زمان بعد از ظهور به مادرش اقتدا می کند.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آخرین روز مراسم عزاداری به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیش از ظهر امروز از سوی بیت حضرت آیت الله علوی‌گرگانی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در این مراسم با اشاره به مباحثی در مورد فدک اظهار داشت: در شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید آمده وقتی حضرت علی(ع) برای گرفتن فدک به مسجد رفتند و برگشتند به حضرت زهرا(س) فرمودند: «اگر می خواهی صدای اذان بماند باید صبر کنیم».

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: از این مطلب استفاده می شود که جریان به گونه ای بوده که اگر امیرمؤمنان اقدامی می کرد، اساس اسلام از بین می رفت و اصلا آنها دنبال همین موضوع بودند چون هیچ یک از آنها دین نداشتند.

وی با بیان این که حضرت زهرا(س) نیز در این قضیه با امیرمؤمنان همراهی کردند، ابراز داشت: امام زمان(عج) نیز در همین عرصه صبر است که می فرماید: «من به مادرم اقتدا می کنم».

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد ادامه داد: شما اگر تاریخ جنگ های صلیبی، قیام صلاح الدین ایوبی، تاریخ اندلس یا حمله وهابی ها به عراق را مطالعه کنید متوجه می شوید چقدر مسلمان ها کشته شدند و امام زمان(عج) همه این مسائل را دیده و صبر کرده است.

وی عنوان کرد: اگر مروری بر حوادث چند روزه بعد از وفات پیامبر داشته باشیم، دفاع از ولایت در کارهای حضرت فاطمه زهرا(س) نقش محوری دارد به همین جهت همواره می فرمودند که من دنیای شما را نمی خواهم ولی چرا با علی(ع) این گونه برخورد کردید مگر پیامبر مهار شتر خلافت را به او نداده است.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به این که دفاع از حریم ولایت را امام زمان(عج) هم دارند، خاطرنشان کرد: این جهت هم جهت دیگری است که ایشان به مادرشان اقتدا می کنند، شاید جهت دیگر هم دفاع از مظلوم باشد چراکه حضرت زهرا(س) از اولین مظلوم عالم دفاع کرد و امام زمان(عج) هم از مظلومان عالم دفاع می کند.

یادآور می شود، مراسم عزاداری بیت حضرت آیت الله علوی‌گرگانی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) از روز چهارشنبه به مدت سه روز برگزار شد./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات